https://rada.info/upload/users_files/04377859/7de794ce2e3d15eeeb050f4b30432e0b.doc

Затверджено

Рішенням Маразліївської сільської ради

№1298-VІІІ від 11.07.2024року

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРОГРАМА

Розвитку малого та середнього підприємництва Маразліївської сільської територіальної громади на 2024-2026 роки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2024рік

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

 

  1. ПАСПОРТ ПРОГРАМИ
  2. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА
  3. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ, НА РОЗВЯЗАННЯ ЯКОЇ СПРЯМОВАНА ПРОГРАМА
  4. МЕТА ПРОГРАМИ
  5. НАПРЯМИ РЕАЛІЗАЦІЇ
  6. ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ ПРОГРАМИ
  7. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
  8. ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. ПАСПОРТ ПРОГРАМИ

 

 

1

Назва програми

Програма розвитку малого та середнього підприємництва Маразліївської сільської територіальної громади на 2024-2026роки

2

Ініціатор розроблення  Програми

Маразліївська сільська рада

3

Розробник Програми

Фінансове управління Маразліївської сільської ради

4

Відповідальний виконавець Програми

Маразліївська сільська рада

5

Термін реалізації Програми

2024-2026 роки

6

Плани виконання Програми

2024-2026 роки

7

Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми

Державний бюджет, місцевий бюджет (в межах кошторисних призначень на відповідний рік), кошти підприєхмств, організацій (власні кошти, кредити банків, кошти інвесторів, інші джерела фінансування)

8

Загальний обсяг фінансування Програми

2024р. – 20,0тис. гривень

2025р. – 20,0тис. гривень

2026р. – 20,0тис. гривень

 

 

2. Загальна характеристика

Повномасштабне вторгнення, яке росія розпочала в лютому 2022 року, створило нову реальність взаємодії громад та бізнесу в Україні. Мале та середнє підприємництво зацікавлене у високій спроможності адміністрації громади, яка б вирішувала соціальні виклики території. Громада зацікавлена у високій ефективності бізнесу, який забезпечував робочі місця, генерував податкові надходження, виробляв товари та послуги для мешканців.

Створення сприятливих умов розвитку малого та середнього підприємництва є одним з пріоритетних напрямків регіональної політики. Кошти, вкладені в підтримку підприємництва сприяють розв’язанню проблем продуктивної зайнятості населення і послабленню соціального напруження, насиченню ринку товарами та послугами.

Суб’єкти малого та середнього підприємництва стикаються з певними труднощами їх доступ до банківських кредитних ресурсів обмежений, відсутній механізм самофінансування, позначається нестача кваліфікованих кадрів, мають місце організаційні проблеми взаємодії малого бізнесу з ринком і структурами влади.

Для вирішення цих та інших проблем для збереження вже існуючих і створення нових суб’єктів підприємницької діяльності, збільшення кількості робочих місць і податкових надходжень, малому та середньому підприємництву необхідно постійно надавати організаційно-технічну, фінансову і майнову підтримку різного рівня.

Подолання проблем розвитку малого та середнього підприємництва можливе шляхом об’єднання зусиль самих підприємців, керівників самих підприємств, органів державної влади та місцевого самоврядування.

Саме ці питання враховані в Програмі розвитку малого та середнього підприємництва Маразліївської сільської територіальної громади на 2024-2026 роки.

В основу програми покладені положення Законів України «Про розвиток та державну підтримку малого та середнього підприємництва «Про стимулювання розвитку регіонів», «Про національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні»  та відповідає основним параметрам методичних рекомендацій Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва і Міністерства економіки України щодо формування і реалізації програм розвитку малого та середнього підприємництва.

Програма є більш деталізованою складовою частини виконання Програми соціально-економічного розвитку громади та Національної програми сприяння розвитку малого та середнього підприємництва в Україні і являє собою узгоджений за ресурсами виконавцями і термінами реалізації комплекс заходів, спрямованих на створення правових, фінансових, соціально-економічних  організаційно-господарських та інших умов розвитку малого підприємництва.

До складу Маразліївської територіальної громади Білгород-Дністровського району Одеської області входить 9 населених пунктів: село Олесіївка, село Монаші, село Романівка, село Маразліївка, село Зелене, село Полянка, село Широке, село Великомарянівка та село Долинівка.

Маразліївська об’єднана територіальна громада становить 295,96 кв.км. та  розташована у задністровській частині Одеської області у субрегіоні Бессарабія у Білгород-Дністровському районі. Територія Маразліївської громади є нерозривною, її межі визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад що об’єдналися. Територія громади межує з  Білгород-Дністровським , Татарбунарським та Саратським районами Одеської області:

Територія громади межує з:

1) півночі – Старокозацькою територіальною громадою;

2) півдня – Тузлівською та Сергіївською територіальними громадами;

3) сходу –  Шабівською, Мологівською територіальнимим громадами;

4)заходу – Дивізійськю, Кулевчанською та Успенівською теритріальними громадами.

 

Громада має офіційний сайт Маразліївської сільської ради https://marazliivska-gromada.gov.ua.

             Кількість старостинських  округів: 4.

             Чисельність населення: 5303.

 

 

 

3. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма

Основою розвитку економіки громади є сільськогогосподарське виробництво. Основними напрямками виробництва є вирощування зернових і олійних культур, кукурудзи та бобових.

До основного кола підприємств належать : СФГ «Колос», ВАТ «Октябрський», СК «Долинівський», СФГ «Лука», СФГ «Нива», СФГ «Татьяна», ТОВ «Прогрес-2015», ПП «Агрофірма «Ніва-1», ПП «Агрокомпанія «Агроток», ТОВ «Бесарабія Агро» та інші.

           Однією з основних соціальних задач, що стоять перед бізнесом є створення робочих місць. При аналізі роботи найкращих підприємств слід звернути увагу на кількість працівників, що є важливими для громади. Проте слід врахувати,  що в Україні існує специфіка набору персоналу без трудових книжок. Це унеможливлює точний та реальний підрахунок працюючих особливо найманих працівників у ФОПів.

            Важливим розвитком економіки громади є сільське господарство.

            Сфера внутрішньої торгівлі, магазини та послуги є важливою складовою внутрішнього ринку і відіграють значну роль, як у формуванні загальноекономічного внутрішнього ринку так і у забезпеченні потреб населення у товарах та послугах. На території Маразліївської територіальної громади налічується  _____торгових закладів.

             Станом на 01.01.2024 року по громаді зареєстровано 106 суб’єктів підприємницької діяльності, з них 31 юридичних та 75 фізичних осіб-підприємців.

             Створення сприятливого середовища є одним із першочергових місцевих органів влади.

              Для покращення якості надання адміністративних послуг для населення в Маразліївській сільській раді  з 01.01.2024 року запрацював Центр надання адміністративних послуг.

             Працівники ЦНАПу та Маразліївської сільської ради  пройшли спеціалізований навчальний тренінг з метою підвищення кваліфікації в сфері надання адміністративних послуг у рамках Програми для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку «U-LEAD з Європою». Всім учасникам тренінгу були видані сертифікати, які засвідчують успішне проходження навчання.

             Для розміщення ЦНАПу було виділено перший поверх адміністративної будівлі в селі Маразліївка вулиця Миру 152. В приміщенні новоствореного ЦНАПу було проведено поточний ремонт за кошти громади, налагоджено безперебійне забезпечення інтернетом, оргтехнікою та меблями. По всім нормам та стандартам є такі архівна кімната, санвузол та зала очікування. Тут передбачені необхідні умови для осіб з інвалідністю, вхід до приміщення обладнано пантусом, а для батьків з дітьми наявний сповивальний та дитячий куточок.

              Центр надає _____ послуг, серед яких реєстрація нерухомості: земельні питання- видача відомостей з державного земельного кадастру, державна реєстрація земельних ділянок, а також архітектури та будівництва; реєстрація місця проживання та зняття з вказаної реєстрації; послуги пенсійного фонду; реєстрації актів цивільного стану; надання комплексної послуги «Малятко» та інші.

             З метою формування конкурентного середовища та забезпечення прозорості, відкритості закупівель за держані кошти в Маразліївській сільській об’єднаній територіальній громаді запроваджено систему електронних держаних закупівель ProZorro, яка має ряд переваг, головна з яких –мінімізація людського фактору під час державних закупівель, а значить і зменшення ризику корупції.

            На виконання Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою підвищення ефективності державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції,  в тому числі у сфері закупівель за державні кошти, головні розпорядники бюджетних коштів, а також одержувачі бюджетних коштів , зареєстровані на електронному майданчику системи ProZorro та можуть здійснювати тендерні та допорогові закупівлі товарів  робіт та послуг, визначені Законом України «Про публічні закупівлі».

                    

        

4. Мета Програми

           Головна мета Програми- створення сприятливого середовища ведення бізнесу способом реалізації заходів щодо покращення бізнес -клімату, розвитку бізнесу, інфраструктури, послуг та кадрового потенціалу, доступу до фінансових ресурсів, формування підприємницької культури.

5. Напрями реалізації Програми

Пріоритетними напрямами підтримки та розвитку малого та середнього підприємництва в громаді визначені:

  • Підвищення ефективності реалізації державної регуляторної політики;
  • Впровадження ринкових підходів до ресурсного забезпечення об’єктів підприємництва;
  • Сприяння створенню і запровадженню інновацій;
  • Розвиток інфраструктури, підтримки підприємництва та удосконалення інформаційного забезпечення;
  • Збільшення надходжень до бюджету від суб’єктів підприємництва та покращення соціальної ситуації;
  • Консолідація зусиль органів влади та об’єднань підприємців із питань підтримки малого і середнього бізнесу;
  • Сприяння у формуванні розгалуженої інфраструктури підтримки бізнесу;
  • Підготовка та перепідготовка кадрів малого і середнього підприємництва.

6. Завдання і заходи Програми

Досягнення головної мети передбачає забезпечення на всіх рівнях ефективної співпраці місцевих органів влади з підприємцями та їх об’єднаннями, налагодження інформаційного та статистичного забезпечення процесу розвитку підприємництва та врегулювання всіх питань, пов’язаних із політикою, реєстрацією, ліцензуванням та патентуванням підприємництва  і вимагає вирішення таких завдань:

  • усунення зайвих адміністративних бар’єрів на шляху розвитку підприємництва за рахунок вдосконалення процедури отримання документів дозвільного характеру, необхідних для започаткування та впровадження господарської діяльності;
  • розвиток малого підприємництва та промисловій сфері, переробній галузі, наданні побутових послуг, виходячи з наявних виробничих потужностей та незадіяного людського потенціалу;
  • створення стабільної і гнучкої системи підтримки, сприяння створенню і впровадження інновацій;
  • підтримка фермерських господарств;
  • здійснення заходів щодо залучення до підприємницької діяльності соціально-незахищених верств населення;
  • запровадження соціальних питань шляхом створення нових робочих місць, навчання та працевлаштування незахищених верств населення, активізації роботи громадських організацій, які здійснюють підтримку малого і середнього бізнесу;
  • фінансово- кредитна та інвестиційна підтримка суб’єктів малого та середнього підприємництва .

 

7. Очікувані результати виконання Програми

За рахунок визначених дій.  Тобто впровадження Програми,  вирішуються такі завдання:

  • підтримка вітчизняного товаровиробника, забезпечення якості, конкурентоспроможності, що надаються малими підприємствами;
  • формування розвинутої ринкової інфраструктури;
  • зниження рівня безробіття.

           Реалізація заходів дозволить:

  • збільшити кількість діючих малих підприємств і створити нові робочі місця;
  • збільшити кількість фізичних осіб-підприємств;
  • збільшення чисельності працюючих на малих та середніх підприємствах за рахунок розширення обсягів виробництва та реєстрації нових підприємств;
  • розширити базу оподаткування,  забезпечити додаткові надходження до місцевого бюджету;
  • збільшити кількість підприємств, залучених до проходження підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації;

В залежності від соціально-економічного становища на державному рівні, змін в економіці та соціальній сфері, змін чинного законодавства у Програму можуть вноситись корективи.

Система організації контролю за виконанням програми - проведення моніторингу один раз на рік..

8. Фінансове забезпечення Програми

Програма розроблена на 3 роки та буде реалізуватися на протязі 2024-2026років.

Виконавцем визначених Програмою напрямів і завдань здійснюється шляхом послідовної реалізації заходів, спрямованих на створення сприятливих умов для сталого малого та середнього підприємництва області.

У разі змін в економічному середовищі та соціальній сфері громади, внесення змін до законодавства та нормативно-правових актів завдання та заходи Програми можуть коригуватися.

Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок коштів державного (кошти держаного бюджету у межах бюджетних призначень на відповідний рік) та місцевого бюджету.

На виконання окремих положень Програми спрямовуються кошти з інших джерел не заборонених чинним законодавством.  

 

 

 

 

 

 

Секретар сільської ради                                            Інна МОСКАЛЕНКО