ПРОГРАМА Розвитку малого та середнього підприємництва Маразліївської сільської територіальної громади на 2024-2026 роки
https://rada.info/upload/users_files/04377859/7de794ce2e3d15eeeb050f4b30432e0b.doc
Затверджено
Рішенням Маразліївської сільської ради
№1298-VІІІ від 11.07.2024року
ПРОГРАМА
Розвитку малого та середнього підприємництва Маразліївської сільської територіальної громади на 2024-2026 роки
2024рік
ЗМІСТ
- ПАСПОРТ ПРОГРАМИ
- ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА
- ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ, НА РОЗВЯЗАННЯ ЯКОЇ СПРЯМОВАНА ПРОГРАМА
- МЕТА ПРОГРАМИ
- НАПРЯМИ РЕАЛІЗАЦІЇ
- ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ ПРОГРАМИ
- ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
- ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ
- ПАСПОРТ ПРОГРАМИ
1 |
Назва програми |
Програма розвитку малого та середнього підприємництва Маразліївської сільської територіальної громади на 2024-2026роки |
2 |
Ініціатор розроблення Програми |
Маразліївська сільська рада |
3 |
Розробник Програми |
Фінансове управління Маразліївської сільської ради |
4 |
Відповідальний виконавець Програми |
Маразліївська сільська рада |
5 |
Термін реалізації Програми |
2024-2026 роки |
6 |
Плани виконання Програми |
2024-2026 роки |
7 |
Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми |
Державний бюджет, місцевий бюджет (в межах кошторисних призначень на відповідний рік), кошти підприєхмств, організацій (власні кошти, кредити банків, кошти інвесторів, інші джерела фінансування) |
8 |
Загальний обсяг фінансування Програми |
2024р. – 20,0тис. гривень 2025р. – 20,0тис. гривень 2026р. – 20,0тис. гривень |
2. Загальна характеристика
Повномасштабне вторгнення, яке росія розпочала в лютому 2022 року, створило нову реальність взаємодії громад та бізнесу в Україні. Мале та середнє підприємництво зацікавлене у високій спроможності адміністрації громади, яка б вирішувала соціальні виклики території. Громада зацікавлена у високій ефективності бізнесу, який забезпечував робочі місця, генерував податкові надходження, виробляв товари та послуги для мешканців.
Створення сприятливих умов розвитку малого та середнього підприємництва є одним з пріоритетних напрямків регіональної політики. Кошти, вкладені в підтримку підприємництва сприяють розв’язанню проблем продуктивної зайнятості населення і послабленню соціального напруження, насиченню ринку товарами та послугами.
Суб’єкти малого та середнього підприємництва стикаються з певними труднощами їх доступ до банківських кредитних ресурсів обмежений, відсутній механізм самофінансування, позначається нестача кваліфікованих кадрів, мають місце організаційні проблеми взаємодії малого бізнесу з ринком і структурами влади.
Для вирішення цих та інших проблем для збереження вже існуючих і створення нових суб’єктів підприємницької діяльності, збільшення кількості робочих місць і податкових надходжень, малому та середньому підприємництву необхідно постійно надавати організаційно-технічну, фінансову і майнову підтримку різного рівня.
Подолання проблем розвитку малого та середнього підприємництва можливе шляхом об’єднання зусиль самих підприємців, керівників самих підприємств, органів державної влади та місцевого самоврядування.
Саме ці питання враховані в Програмі розвитку малого та середнього підприємництва Маразліївської сільської територіальної громади на 2024-2026 роки.
В основу програми покладені положення Законів України «Про розвиток та державну підтримку малого та середнього підприємництва «Про стимулювання розвитку регіонів», «Про національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні» та відповідає основним параметрам методичних рекомендацій Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва і Міністерства економіки України щодо формування і реалізації програм розвитку малого та середнього підприємництва.
Програма є більш деталізованою складовою частини виконання Програми соціально-економічного розвитку громади та Національної програми сприяння розвитку малого та середнього підприємництва в Україні і являє собою узгоджений за ресурсами виконавцями і термінами реалізації комплекс заходів, спрямованих на створення правових, фінансових, соціально-економічних організаційно-господарських та інших умов розвитку малого підприємництва.
До складу Маразліївської територіальної громади Білгород-Дністровського району Одеської області входить 9 населених пунктів: село Олесіївка, село Монаші, село Романівка, село Маразліївка, село Зелене, село Полянка, село Широке, село Великомарянівка та село Долинівка.
Маразліївська об’єднана територіальна громада становить 295,96 кв.км. та розташована у задністровській частині Одеської області у субрегіоні Бессарабія у Білгород-Дністровському районі. Територія Маразліївської громади є нерозривною, її межі визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад що об’єдналися. Територія громади межує з Білгород-Дністровським , Татарбунарським та Саратським районами Одеської області:
Територія громади межує з:
1) півночі – Старокозацькою територіальною громадою;
2) півдня – Тузлівською та Сергіївською територіальними громадами;
3) сходу – Шабівською, Мологівською територіальнимим громадами;
4)заходу – Дивізійськю, Кулевчанською та Успенівською теритріальними громадами.
Громада має офіційний сайт Маразліївської сільської ради https://marazliivska-gromada.gov.ua.
Кількість старостинських округів: 4.
Чисельність населення: 5303.
3. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
Основою розвитку економіки громади є сільськогогосподарське виробництво. Основними напрямками виробництва є вирощування зернових і олійних культур, кукурудзи та бобових.
До основного кола підприємств належать : СФГ «Колос», ВАТ «Октябрський», СК «Долинівський», СФГ «Лука», СФГ «Нива», СФГ «Татьяна», ТОВ «Прогрес-2015», ПП «Агрофірма «Ніва-1», ПП «Агрокомпанія «Агроток», ТОВ «Бесарабія Агро» та інші.
Однією з основних соціальних задач, що стоять перед бізнесом є створення робочих місць. При аналізі роботи найкращих підприємств слід звернути увагу на кількість працівників, що є важливими для громади. Проте слід врахувати, що в Україні існує специфіка набору персоналу без трудових книжок. Це унеможливлює точний та реальний підрахунок працюючих особливо найманих працівників у ФОПів.
Важливим розвитком економіки громади є сільське господарство.
Сфера внутрішньої торгівлі, магазини та послуги є важливою складовою внутрішнього ринку і відіграють значну роль, як у формуванні загальноекономічного внутрішнього ринку так і у забезпеченні потреб населення у товарах та послугах. На території Маразліївської територіальної громади налічується _____торгових закладів.
Станом на 01.01.2024 року по громаді зареєстровано 106 суб’єктів підприємницької діяльності, з них 31 юридичних та 75 фізичних осіб-підприємців.
Створення сприятливого середовища є одним із першочергових місцевих органів влади.
Для покращення якості надання адміністративних послуг для населення в Маразліївській сільській раді з 01.01.2024 року запрацював Центр надання адміністративних послуг.
Працівники ЦНАПу та Маразліївської сільської ради пройшли спеціалізований навчальний тренінг з метою підвищення кваліфікації в сфері надання адміністративних послуг у рамках Програми для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку «U-LEAD з Європою». Всім учасникам тренінгу були видані сертифікати, які засвідчують успішне проходження навчання.
Для розміщення ЦНАПу було виділено перший поверх адміністративної будівлі в селі Маразліївка вулиця Миру 152. В приміщенні новоствореного ЦНАПу було проведено поточний ремонт за кошти громади, налагоджено безперебійне забезпечення інтернетом, оргтехнікою та меблями. По всім нормам та стандартам є такі архівна кімната, санвузол та зала очікування. Тут передбачені необхідні умови для осіб з інвалідністю, вхід до приміщення обладнано пантусом, а для батьків з дітьми наявний сповивальний та дитячий куточок.
Центр надає _____ послуг, серед яких реєстрація нерухомості: земельні питання- видача відомостей з державного земельного кадастру, державна реєстрація земельних ділянок, а також архітектури та будівництва; реєстрація місця проживання та зняття з вказаної реєстрації; послуги пенсійного фонду; реєстрації актів цивільного стану; надання комплексної послуги «Малятко» та інші.
З метою формування конкурентного середовища та забезпечення прозорості, відкритості закупівель за держані кошти в Маразліївській сільській об’єднаній територіальній громаді запроваджено систему електронних держаних закупівель ProZorro, яка має ряд переваг, головна з яких –мінімізація людського фактору під час державних закупівель, а значить і зменшення ризику корупції.
На виконання Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою підвищення ефективності державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції, в тому числі у сфері закупівель за державні кошти, головні розпорядники бюджетних коштів, а також одержувачі бюджетних коштів , зареєстровані на електронному майданчику системи ProZorro та можуть здійснювати тендерні та допорогові закупівлі товарів робіт та послуг, визначені Законом України «Про публічні закупівлі».
4. Мета Програми
Головна мета Програми- створення сприятливого середовища ведення бізнесу способом реалізації заходів щодо покращення бізнес -клімату, розвитку бізнесу, інфраструктури, послуг та кадрового потенціалу, доступу до фінансових ресурсів, формування підприємницької культури.
5. Напрями реалізації Програми
Пріоритетними напрямами підтримки та розвитку малого та середнього підприємництва в громаді визначені:
- Підвищення ефективності реалізації державної регуляторної політики;
- Впровадження ринкових підходів до ресурсного забезпечення об’єктів підприємництва;
- Сприяння створенню і запровадженню інновацій;
- Розвиток інфраструктури, підтримки підприємництва та удосконалення інформаційного забезпечення;
- Збільшення надходжень до бюджету від суб’єктів підприємництва та покращення соціальної ситуації;
- Консолідація зусиль органів влади та об’єднань підприємців із питань підтримки малого і середнього бізнесу;
- Сприяння у формуванні розгалуженої інфраструктури підтримки бізнесу;
- Підготовка та перепідготовка кадрів малого і середнього підприємництва.
6. Завдання і заходи Програми
Досягнення головної мети передбачає забезпечення на всіх рівнях ефективної співпраці місцевих органів влади з підприємцями та їх об’єднаннями, налагодження інформаційного та статистичного забезпечення процесу розвитку підприємництва та врегулювання всіх питань, пов’язаних із політикою, реєстрацією, ліцензуванням та патентуванням підприємництва і вимагає вирішення таких завдань:
- усунення зайвих адміністративних бар’єрів на шляху розвитку підприємництва за рахунок вдосконалення процедури отримання документів дозвільного характеру, необхідних для започаткування та впровадження господарської діяльності;
- розвиток малого підприємництва та промисловій сфері, переробній галузі, наданні побутових послуг, виходячи з наявних виробничих потужностей та незадіяного людського потенціалу;
- створення стабільної і гнучкої системи підтримки, сприяння створенню і впровадження інновацій;
- підтримка фермерських господарств;
- здійснення заходів щодо залучення до підприємницької діяльності соціально-незахищених верств населення;
- запровадження соціальних питань шляхом створення нових робочих місць, навчання та працевлаштування незахищених верств населення, активізації роботи громадських організацій, які здійснюють підтримку малого і середнього бізнесу;
- фінансово- кредитна та інвестиційна підтримка суб’єктів малого та середнього підприємництва .
7. Очікувані результати виконання Програми
За рахунок визначених дій. Тобто впровадження Програми, вирішуються такі завдання:
- підтримка вітчизняного товаровиробника, забезпечення якості, конкурентоспроможності, що надаються малими підприємствами;
- формування розвинутої ринкової інфраструктури;
- зниження рівня безробіття.
Реалізація заходів дозволить:
- збільшити кількість діючих малих підприємств і створити нові робочі місця;
- збільшити кількість фізичних осіб-підприємств;
- збільшення чисельності працюючих на малих та середніх підприємствах за рахунок розширення обсягів виробництва та реєстрації нових підприємств;
- розширити базу оподаткування, забезпечити додаткові надходження до місцевого бюджету;
- збільшити кількість підприємств, залучених до проходження підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації;
В залежності від соціально-економічного становища на державному рівні, змін в економіці та соціальній сфері, змін чинного законодавства у Програму можуть вноситись корективи.
Система організації контролю за виконанням програми - проведення моніторингу один раз на рік..
8. Фінансове забезпечення Програми
Програма розроблена на 3 роки та буде реалізуватися на протязі 2024-2026років.
Виконавцем визначених Програмою напрямів і завдань здійснюється шляхом послідовної реалізації заходів, спрямованих на створення сприятливих умов для сталого малого та середнього підприємництва області.
У разі змін в економічному середовищі та соціальній сфері громади, внесення змін до законодавства та нормативно-правових актів завдання та заходи Програми можуть коригуватися.
Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок коштів державного (кошти держаного бюджету у межах бюджетних призначень на відповідний рік) та місцевого бюджету.
На виконання окремих положень Програми спрямовуються кошти з інших джерел не заборонених чинним законодавством.
Секретар сільської ради Інна МОСКАЛЕНКО