https://rada.info/upload/users_files/04377859/19a133f2cc9d7034bcd6ba86773542b8.docx

АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА

про стан виконання делегованих повноважень в галузі бюджету та фінансів Маразліївською сільською радою за І півріччя 2023 року

 

Виконавчим комітетом Маразліївської сільської ради виконуються вимоги діючого законодавства в частині здійснення контролю за дотриманням зобов’язань щодо платежів до місцевого бюджету на підприємствах і в організаціях незалежно від форм власності.

На території Маразліївської ТГ здійснюють свою діяльність 205 суб’єктів господарювання, в тому числі сільгосппідприємства, які платять єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків – 36, підприємств, які платять земельний податок з юридичних осіб – 6, фізичних осіб підприємців, які платять єдиний податок з фізичних осіб – 159. Крім того, на території зареєстровано 27 установ, що сплачують податок на доходи фізичних осіб із заробітної плати.

Основними надходженнями до місцевого бюджету громади та відповідно основними бюджетоутворюючими галузями (крім бюджетної сфери) залишаються сільськогосподарське виробництво, надходження податків за І півріччя склало(з урахуванням сплати МПЗ за 2022рік) 7 881,9 тис.грн., що становить близько 76 відсотків загального обсягу власних надходжень бюджету.

Всі підприємства, що здійснювали свою діяльність в минулому році, так і продовжують працювати та сплачувати податки протягом січня-червня місяців, про що свідчить виконання бюджету за І півріччя 2023року, а саме 134,19 відсотки до планових показників. Але в зв’язку з введенням військового стану внаслідок збройної агресії Російської Федерації, та прийняттям низки законодавчих актів, що впливають на наповнення бюджету, доходна частина бюджету по деяким платникам податків не виконується на рівні 2021 року та 2 місяців 2022року, а саме з зареєстрованих 159 ФОПів податки сплачують за результатами моніторингу лише 56.

За напрямком роботи, направленої на легалізацію трудових відносин з найманими працівниками, постійно проводиться аналітична та роз’яснювальна робота з платниками податків. В результаті вжитих заходів оформлено 6 найманих працівників по підприємству ВАТ «Октябрський». Загалом кількість платників ПДФО за цей час не зменшилась, а навпаки рівень середньої заробітної плати  зріс, але по деяким підприємствам працівники досі знаходяться на простої та/або за свій рахунок, в основному це бюджетні організації.

Основні чинники, які впливають на обсяг надходжень податку на доходи фізичних осіб є встановлення з 1 січня 2023 року мінімальної заробітної плати у розмірі 6700,00грн на місяць, посадового окладу працівника 1 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки – 2893,00грн; збільшення рівня середньомісячної заробітної плати на підприємствах, установах та організаціях Маразліївської сільської ради. Але також в ОМС є структурні підрозділи, які частково знаходяться на простої в зв’язку з відсутністю найпростішого укриття(бомбосховище) через це бюджет громади недоотримує ПДФО із з/плати за 6 місяців близько 300,0тис.грн.

         Також приріст надходжень в структурі податку на доходи фізичних осіб спостерігається по податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями та особами рядового і начальницького складу, що сплачується податковими агентами в сумі 43,0тис.грн, раніше даний податок взагалі не сплачувався до місцевого бюджету.

          За І півріччя 2023 року бюджет громади від запроваджених сільською радою на території громади податків та зборів отримав 5 824,6тис.грн, що більше на 51,97% або 1 991,9тис.грн проти планових показників та на 37,8% або на 2 203,7тис.грн від фактичного обсягу за аналогічний період 2022 року. Найбільшу питому вагу у надходженнях місцевих податків і зборів займає єдиний податок (45%) та плата за землю (54%).

Обсяг надходжень плати за землю за січень – червень 2023 року склав 3 158,9тис.грн, що на 26,5% або на 837,4тис.грн більше призначень. У порівнянні з аналітичним періодом 2022 року надходження по платі за землю збільшилися в 1,6 рази або на 837,4тис.грн у зв’язку з підняттям ставки податку за земельні ділянки : землі промисловості, земельні ділянки транспорту, земельні ділянки  зв’язку, земельні ділянки енергетики.

Єдиний податок за І півріччя 2023 року надійшов до бюджету в сумі 2 617,2тис.грн, що складає 176,96% до планових показників. У порівняні з аналогічним періодом 2022 року надходження збільшилися на 37% або на 985,9тис.грн, перевиконання єдиного податку здійснено в зв’язку з сплатою Мінімального податкового зобов’язання на загальну суму 680,5тис.грн, такими юр.особами: ПП АК «Агроток» 7,4тис.грн; СФГ «Марс» 43,9тис.грн; ПП АФ «Ніва-1» 117,5тис.грн; ВАТ «Октябрський» 116,2тис.грн;СФГ «Тера» 60,9тис.грн; СФГ «Надія» 29,0тис.грн; ФГ «Юрескул» 79,7тис.грн; ТОВ «Бесарабія Агро» 80,4тис.грн;СФГ «Кашульський» 49,5тис.грн;СФГ «Волошка» 14,7тис.грн;СФГ «Ромашка» 45,9тис.грн; ФГ «Тера-2» 35,5тис.грн.

Що стосується єдиного податку з фізичних осіб дані надходження зменшилися в порівняні з аналогічними періодами попередніх років у звязку зі зменшенням ставки податку для платників ІІІ групи з 3% до 2%, а для платників І-ІІ групи надано податкову відстрочку з 01.03.2022року, тому бюджет громади з даного податку недоотримує в порівняні з І півріччям 2021 року близько 201,8тис.грн, а загалом з 01.03.2022 по 30.06.2023року близько 691,8тис.грн.

в гривні

 

І півріччя 2020

І півріччя 2021

І півріччя 2022

І півріччя 2023

Планові показники

320 000,00

410 000,00

333 000,00

259 000,00

Фактичні показники

334 222,57

461 385,95

260 652,53

259 586,58

 

Протягом звітного періоду до бюджету громади зараховано 48,4тис.грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Рівень виконання становить 149,,8%. Основну частку податку до бюджету спрямували юридичні особи – власники житлової та нежитлової нерухомості 42,3тис.грн, фізичними особами сплачено 6,1тис.грн. Перевиконання порівняно до відповідного періоду минулого року податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки було згідно рішенням про затвердження податків та зборів на 2023 рік.

Надходження акцизного податку за звітний період склали 507,9 тис.грн, що становить 194,75% до планових показників або додатково надійшло 247,1тис.грн, після затвердження бюджету Кабінетом Мінінстрів України 23.12.2022року було затверджено Порядок зарахування частини акцизного податку з виробленого в Україні та з ввезеного на митну територію України пального до бюджетів місцевого самоврядування, в порівнянні з 2021 та 2022 роком  податку від акцизу надходило близько 20,0тис.грн на рік.

Адміністративні збори та платежі за І півріччя 2023 року надійшли до бюджету громади в обсязі 184,9тис.грн, що складає 122,66% до планових показників. У порівнянні з аналогічним періодом 2022 року дані надходження збільшилися в 2,5 рази або на 111,4тис.грн у зв’язку із закриттям державних реєстраторів у період з 24.02.2022року по 01.05.2022року через запровадження військового стану в Україні.

Інші надходження ((КБКД 21080000 та 24060000) надійшли в обсязі 39,1тис.грн, що в 2,9 рази більше в порівняні з аналітичним періодом попереднього року.

В результаті низького рівня платіжної дисципліни окремих платників податків станом на 01.07.2023 року податковий борг по платежам до бюджету Маразліївської сільської територіальної громади склав 6 460,2тис.грн, що більше на 3 481,1тис.грн порівняно з станом на 01.01.2023року.

Код класифікації доходів бюджету

Назва ККД

Сума податкового боргу

11015000

Податок на доходи фізичних осіб за результатами річного декларування

42640,13

13010200

Рентна плата за спец використання лісоресурсу

2640,00

18010200

Податок на нерухоме майно відмінне сплачене фіз.особами за житлову нерухомість

25655,87

18010300

Податок на нерухоме майно фізи. особами за об’єкти нежитлової нерухомості

32277,96

18010400

Податок на нерух майно сплочене юрид.особами за нежитлову нерухомість

9969,28

18010500

Земельний податок з юридичних осіб

27331,73

18010600

Орендна плата з юридичних осіб

280692,09

18010700

Земельний податок з фізичних осіб

2120385,43

18010900

Орендна плата з фізичних осіб

268838,35

18050400

Єдиний податок з фізичних осіб

216446,61

18050500

Єдиний податок з с/г товаровиробництва + МПЗ

3430338,31

 

 

6460215,76

 

 

Найбільшими боржниками до бюджету громади станом на 01.07.2023року за даними ГУ ДПС в Одеській області є:

  • СК «Долинівський» 696 593,36грн (не сплачено МПЗ);
  • ТОВ «Прогрес- 2015» 1 468 890,53грн (не сплачено МПЗ);
  • СФГ «Лука» 897 204,16 грн (не сплачено МПЗ);
  • СФГ «Сніжана» 3 446,62грн (не сплачено МПЗ);
  • СФГ «Нива» 113 992,92грн (не сплачено МПЗ);
  • ПП «Топаз» 31 930,00грн (не сплачено МПЗ) та 49 797,98грн (орендна плата)
  • СФГ «Ранок» 4 507,31грн (не сплачено МПЗ)та 13 895,61грн (орендна плата);
  • МПП «Іванна» 15 809,58грн(не сплачено МПЗ);
  • ФГ «Адамівка» 80 677,44грн(не сплачено МПЗ);
  • ФГ «Екофрукт» 37264,63грн(орендна плта);
  • ТОВ «Екзіл» 9969,28грн (Податок на нерух майно сплочене юрид.особами за нежитлову нерухомість) та 27 179,88грн (земельний податок з юридичних осіб);
  • ТОВ «Україна 2017» 177 000,62грн (орендна плата);
  • ФГ «Нивушка» 117 285,79грн (не сплачено МПЗ).

 

Виконання видаткової частини бюджету за І півріччя 2023року становить по загальному фонду 29 638,3тис.грн, або 61,36% до планових призначень на звітний період (48 807,3тис.грн), по спеціальному фонду 2637,8тис.грн, або 35,76% до річного плану (7376,8тис.грн).

В аналогічному періоді минулого року видатків спеціального фонду взагалі не було, це пов’язано з запровадженням воєнного стану в країні, простоєм установ соціально-культурної сфери, не проходження платежів в органах Державної казначейської служби по оплаті непершочергових видатків в зв’язку з відсутністю коштів на єдиному казначейському рахунку УДКСУ.

За функціональною ознакою касові видатки загального фонду бюджету Маразліївської ТГ складають:

  • На фінансування освіти – 18 390,6 тис.грн (57,4%);
  • Соціального захисту населення – 912,0тис.грн (3%);
  • Керівництва і управління – 4 139,6тис.грн (20%);
  • Житлово-комунального господарства – 5 082,9тис.грн (16,09%);
  • Охорони здоров’я – 218,6тис.грн (0,7%);
  • Культури – 455,6тис.грн (1,5%);
  • Громадський порядок та безпека – 47,0тис.грн (0,2%);
  • Захист населення і територій від надзвичайних ситуацій – 3,1тис.грн (0,01%);
  • Міжбюджетні трансферти – 335,3тис.грн (1,1%).

За економічною структурою видатки за І півріччя розподілені таким чином:

  • Оплата праці працівників бюджетних установ – 21 176,7тис.грн (71,5%);
  • Оплата енергоносіїв – 1 495,3тис.грн (5%);
  • Соціальні виплати населенню – 521,2тис.грн (1,8%);
  • Оплата послуг (крім комунальних) – 1 244,5тис.грн (4,2%)
  • Предмети, обладнання, матеріали – 4 569,8тис.грн (15,4%);
  • Придбання продуктів харчування – 144,4тис.грн (0,5%);
  • Інші витрати – 52,1 (0,1%);
  • Поточні трансферти – 434,3тис.грн (1,5%).

В звітному періоді забезпечене стовідсоткове фінансування захищених видатків, а саме : оплату праці, енергоносіїв та комунальних послуг, медикаментів, соціальних виплат населенню, тощо, що дало змогу не допустити кредиторської заборгованості за звітний період.

Касові видатки бюджету розвитку за І півріччя 2023року склали 2637,8тис.грн, які спрямовані на:

  • капітальний ремонт пожежної сигналізації  в Олексіївському НВК в сумі 569,0тис.грн;
  • придбання оргтехніки (ноутбуки та принтери) та стабілізаторів напруги для апарату сільської ради в сумі 309,5тис.грн;
  • субвенція з місцевого бюджету державному бюджету для ГУ ДСНС в Б-Дністровському р-ні (співфінансування закупівлі машини) в сумі 222,0тис.грн;
  • закупівля спецтехніки (самоскид, трактор з прицепом, тюкувальщик) в сумі 1 187,00тис.грн;
  • закупівля сміттєвих баків в сумі 262,5тис.грн;
  • котли електричний та твердопаливний для пунктів обігріву в сумі 81,5тис.грн;
  • запчастини та насос для Олексіївського НВК  в сумі 36,3тис.грн;
  • закупівля зелених насаджень в сумі 477,0тис.грн

 

Питання виконання бюджету щомісячно розглядалось на засіданнях, нарадах з сільським головою та робочими групами з питань дотримання земельного законодавства та законодавства про працю, по результатах розгляду яких надавались конкретні доручення головним розпорядникам коштів бюджету, іншим учасникам бюджетного процесу щодо залучення додаткових надходжень до бюджету громади та ефективного використання і дотримання жорстокого режиму економії бюджетних коштів.

Фінансовим управлінням сільської ради забезпечується здійснення щоденного моніторингу виконання бюджету Маразліївської сільської територіальної громади.

 

 

З метою здійснення контролю за дотриманням зобов’язань щодо платежів до місцевого бюджету в Маразліївській сільській раді утворено та діє робоча група з питань контролю за додержанням земельного законодавства та законодавства про працю на території населених пунктів Маразліївської сільської ради.

 

 

        Робоча група з питань контролю за додержанням земельного законодавства та законодавства про працю на території населених пунктів Маразліївської сільської ради:

 

            Згідно рішення виконавчого комітету Маразліївської сільської ради №39/2019 від 24.05.2019 року «Про створення робочої групи з питань контролю за додержанням земельного законодавства та законодавства про працю на території населених пунктів Маразліївської сільської ради» зі змінами та доповненнями від 05.05.2022року №56/2022р., було створено робочу групу в складі працівників апарату та її структурних підрозділів та представників податкової служби.

         На виконання доручення сільського голови було зібрано робочу групу 10.02.2023року з метою вирішення проблемних питань по детинізації та легалізації робочої сили по підприємству ВАТ «Октябрський» та погашення податкового боргу по підприємствах ТОВ «Україна 2017» та ПП «Топаз» станом на 01.01.2023року, задля ефективності проведеної роботи було визначено запросити на збори наступної робочої групи представників :

Білгород-Дністровська районна військова адміністрація, за представниками

  • ДОМЧИНСЬКА Тетяна перший заступник голови,
  • МЕДУШІВСЬКА Олена – головний спеціаліст відділу економіки та агропромислового розвитку;

Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області, за представником

  • КРИЖАНІВСЬКА Олена, головний спеціаліст відділу забезпечення наповнення бюджету №2 фінансового-економічного управління;

Причорноморський відділ податків та зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС в Одеській обл., за представниками

  • БАЗИЛЕНКО Тетяна – головний державний інспектор
  • ЛІСОВСЬКА Оксана – старший держаний інспектор;

Головне управління Держпраці в Одеській області , за представником

  • МИХАЙЛОВСЬКИЙ Олександр -  уповноважена особа Південного управління Держпраці.;

якими було розглянуто питання та видано відповідні доручення:

1. Вирішення питання по детінізації та легалізації робочої сили по підприємству ВАТ «Октябрський». (Вирішено : Надати підприємству ВАТ Октябрський в термін до 14 квітня оформити людей офіційно, заключити договори ЦПХ з сезонними робітниками та обов’язково акти виконаних робіт за період їх роботи. Заключити договори оренди земельних ділянок (паїв та ОСГ) орендованих підприємством у власників в термін 30 днів починаючи з 02.03.2023 року. Зобов’язати бухгалтера проінформувати чому не було подано звіти по працівникам до податкової інспекції і пенсійного фонду та зробити всі уточнюючі звіти за попередні роки у визначений  терміні до 14 квітня 2023 року та особисто бути присутнім на наступному засіданню робочої групи, яке відбудеться близько 20 квітня 2023 року.

За невиконання зобов’язань по даному підприємству Маразліївська сільська рада буде вимушена направити всі дані по підприємству разом з протоколами до правоохоронних органів для відкриття кримінального порушення по трудовим правам людей.

 

2.Погашення податкового боргу по Орендній платі з юридичних осіб ТОВ «Україна-2017» та ПП «Топаз» борг за два попередні роки 2021 та 2022роки з подальшим розірванням договорів оренди в зв’язку з порушенням норм чинного законодавства ст.288 п.4 Податкового кодексу. (Вирішили: По питанню податкового боргу по орендній платі підприємствами ТОВ «Україна -2017» та ПП «Топаз» уповноваженій особі від Маразліївської сільської ради в термін до 10 днів необхідно подати до Господарського суду Одеської області позовні заяви разом з усіма необхідними додатками.

3.Результати моніторингу, щодо виконання зобов’язань фізичними особами (одноосібниками), які обробляють більше 30га землі в тому числі паї та ОСГ. Необхідність виконання ними ст.38 п.1 Податкового кодексу України Про Мінімальне податкове зобов’язання. (Вирішили: Затвердити до складу робочої комісії дільничного інспектора та депутатів сільської ради.  Скласти реєстр суб’єктів господарювання, які обробляють не лише свої земельні ділянки (паї чи осг)  та разом з адміністративною комісією здійснювати щоденний моніторинг обробки ними земельних ділянок та виносити адміністративні штрафи за оброблення земельних ділянок без реєстрації договорів оренди.  Таким чином зобов’язати даних одноосібників офіційно зареєструвати свою діяльність в Податковій службі та оформитись як ФОПи чи юридичні особи підприємці, що надасть змогу офіційно орендувати земельні ділянки по договору оренди.)

 

4.Покладання обов’язків та термінів виконання рішень по кожному питанню порядку денного. (Вирішили: Довести протокол засідання до кожного землекористувача та до інспекцій для подальшої роботи з даними боржниками та погашення заборгованості по ним.)

 

 

На наступному засіданні, яке відбулося 01.05.2023 року було розглянуто питання по :

1.Розгляд виконання засідання робочої групи від 02.03.2023 року по ВАТ «Октябрський», ПП «Топаз» та ТОВ «Україна 2017». (вирішили: Надати підприємству ВАТ Октябрський  термін для виконання поставлених задач до 25 травня, та надати повну та обґрунтовану відповідь по закінченню терміну виконання їх зобов’язань.

Провести повний аналіз розрахунків сплати по ПП «Топаз» всіх податків до місцевого бюджету та надіслати листи, якщо буде заборгованість додатково до даного підприємства.

Провести роз’яснювальну роботу з представниками ТОВ «Україна 2017» та надіслати лист з податковим боргом по даному підприємству особисто та до податкової служби для взаємної роботи з ним.)

2.Моніторинг виконання  сплати Мінімального податкового зобов’язання юридичними особами та фізичними особами-підприємцями станом на 01.05.2023року, адже термін сплати до 30.04.2023року за 2022рік. (вирішили: По питанню сплати МПЗ за 2022 рік юридичними особами – підприємцями 4 групи  надіслати листи та провести інформаційну роботу про необхідність виконання податкового кодексу, та нарахування штрафних санкцій за невчасне виконання зобов’язань)

3.Створення нових робочих місць, легалізація заробітної плати та виплата заробітної плати не менше мінімальної на території Маразліївської ТГ. (вирішили: Проводити і в подальшому дану роботу та здійснювати моніторинг працюючих по підприємствах Маразліївської ТГ, також невід’ємною частиною ще є нарахування заробітної плати не менше мінімальної та з врахуванням середньої по району та ОТГ.)

 

На засіданні робочої групи від 29.06.2023року було розглянуто питання:

 

1.План надходжень зі сплати мінімального податкового зобов’язання з фізичних осіб одноосібників та розрахунок МПЗ по кожному населеному пункту згідно НГО. (вирішили: Надати розрахунки для розгляду старостинським округам та роз’яснити чому саме МПЗ буде різнитися. Перевірити терміни вручення податкового повідомлення, адже якщо невчасно прийде ПП то платнику не буде нараховуватися штраф за несвоєчасну сплату МПЗ)

2.На виконаннялиста ГУ ДПС в Одеській області, щодо виявлення додаткових резервів з ПДФО та військового збору, на підставі переліку субєктів господарювання юридичних осіб, якими було сплачено середньомісячну заробітну плату по працюючим менше мінімальної. (вирішили: По питанню сплати заробітної плати менше мінімальної надіслати листи, а  саме СК «Долинівський» та СФГ «Татьяна» для перевірки подання вірної звітності та/або сплати в повному обсязі заробітної плати. Провести роз’яснювальну роботу з підприємствами задля недопущення в майбутньому сплати заробітної плати менше мінімальної)

3.Розгляд наданої інформації від ГУ ДПС в Одеській області, щодо погашення податкового боргу платниками податків до бюджету ТГ станом на 01.06.2023 року (згідно наданого додатку). (вирішили: Здійснити моніторинг сплати податків до бюджету та землекористувачів, адже деякі дані не є дійсними землі більше 10 років знаходяться у власності спадкоємців, а по померлим висять податкові борги близько 16 тис.грн. Здійснити роз’яснювальну роботу по боржникам та землекористувачам та направити їх для вирішення питань податкового боргу до ГУ ДПС в Одеській області.).

4.Розгляд питання про встановлення місцевих податків та зборів на 2024 рік. (вирішили: Провести аналіз встановлених податків та зборів на 2023 рік, та за необхідністю внести зміни в проект рішення про податки та збори на 2024 рік. Даний проект рішення висвітити на веб сторінці.)

 

 

 

 

Начальник управління фінансів                                 Анна ГОРОДЕЦЬКА