ПОЛОЖЕННЯ про громадський бюджет Маразліївської сільської територіальної громади
https://rada.info/upload/users_files/04377859/154d092c3691039e174b674dd99a9f94.docx
Додаток
до рішення ___________ сесії _____ скликання
№ ____ від «___» _____________ 2025 року
ПОЛОЖЕННЯ
про громадський бюджет
Маразліївської сільської територіальної громади
1. Визначення понять
1.1. Громадський бюджет – процес взаємодії сільської ради та її виконавчих органів з громадськістю, направлений на залучення жителів Маразліївської сільської територіальної громади до участі у бюджетному процесі шляхом прийняття рішень щодо розподілу визначеної сільською радою частини місцевого бюджету через подання відповідних ініціативних проєктів розвитку, спрямованих на вирішення пріоритетних проблем населених пунктів громади та його жителів, проведення відкритого громадського голосування за такі проєкти.
1.2. Територіальна громада - жителі, які задекларували або зареєстрували місце проживання або фактичне місце проживання/перебування яких підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи на території Маразліївської сільської територіальної громади (с. Монаші, с. Олексіївка, с. Маразліївка, с. Великомар’янівка, с. Широке, с.Долинівка), спільні інтереси яких представляє сільська рада.
1.3. Громадський проєкт – план дій, комплекс робіт, задум, ідея, викладені у вигляді опису з відповідним обґрунтуванням, розрахунками витрат, кресленнями (картами, схемами), фотографіями, що розкривають сутність задуму та можливість його практичної реалізації за рахунок коштів громадського бюджету, спрямовані на розвиток інфраструктури Маразліївської сільської територіальної громади та покращення добробуту її жителів, подані з дотриманням форми, затвердженої цим Положенням.
1.4. Конкурс - це процес визначення найкращих проектних пропозицій згідно з вимогами цього Положення серед загальної кількості представлених для голосування громадських ініціатив шляхом відкритого голосування.
1.5. Автор проєкту – особа від 18 років, яка є жителем громади та фактично проживає на її території, підготувала на конкурс свій проєкт у порядку, визначеному цим Положенням.
1.6. Робоча група з питань громадського бюджету (далі – Робоча група) –створений розпорядженням голови постійно діючий орган, члени якого, в межах чинного законодавства України, координують виконання основних заходів щодо впровадження та функціонування громадського бюджету у Маразліївській сільській територіальній громаді, визначених цим Положенням.
1.7. Комісія з питань громадського бюджету (далі - Комісія) – постійно діючий орган, створений розпорядженням сільської голови, члени якого супроводжують впровадження громадського бюджету на всіх етапах та здійснюють контроль за реалізацією цього Положення.
Основні повноваження Комісії:
1) здійснення діяльності щодо загальної організації та супроводження громадського бюджету на усіх його етапах у межах території Маразліївської сільської ради, яку комісія охоплює своєю діяльністю, включаючи здійснення інформаційної, організаційної та методологічної підтримки авторів проєктів;
2) проведення оцінки і прийняття проєктів для голосування;
3) визначення головних розпорядників коштів, відповідальних за реалізацію проєктів- переможців;
4) здійснення інших завдань, що випливають з мети створення Комісії.
1.8. Голосування - процес визначення проєктів-переможців серед поданих проєктів жителями територіальної громади шляхом заповнення бюлетеня для голосування жителем територіальної громади, що досягла 14 років у паперовому вигляді з підтвердженням особи, що голосує (копія паспорту громадянина, ІD картки або довідка ВПО).
1.9. Електронна система – інформаційна (веб-сайт) система автоматизованого керування процесами у рамках громадського бюджету, що забезпечує автоматизацію процесів подання та представлення для голосування проєктів, електронного голосування за проєкти, зв'язку з авторами проєктів, оприлюднення інформації щодо відібраних проєктів та стану їх реалізації і підсумкових звітів щодо реалізації проєктів.
1.10. Пункт супроводу громадського бюджету – приміщення в адміністративній будівлі, у якому можна ознайомитися з умовами та параметрами громадського бюджету на відповідний рік, де здійснюється видача бланків проєктів та прийом проєктів у паперовому вигляді, а також наявна можливість ознайомлення мешканців із списком проєктів, які представлені для голосування.
1.11 Відповідальні особи з супроводу громадського бюджету - це особи, які забезпечують роботу пунктів супроводу громадського бюджету та виконують наступні функції:
- надання консультацій авторам проєктів;
- збір проєктів на реєстрацію для участі в громадському бюджеті участі;
- перевірка наявності повного пакету документів;
- відповідність поданих документів встановленим вимогам;
- видача бланків голосування за проєкти громадського бюджету Маразліївської сільської ради;
2. Загальні положення
2.1. Положення про громадський бюджет визначає основні засади процесу взаємодії органів місцевого самоврядування з жителями Маразліївської сільської територіальної громади щодо впровадження інноваційних механізмів залучення громадськості до розподілу визначеної сільською радою частини коштів місцевого бюджету.
2.2. Положення про громадський бюджет розроблено з урахуванням норм Бюджетного Кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо механізмів участі громадськості у бюджетному процесі на місцевому рівні», а також досвіду українських громад з громадського бюджетування.
2.3. Фінансування проєктів-переможців громадського бюджету проводиться за рахунок коштів місцевого бюджету.
2.4. Загальний обсяг громадського бюджету на бюджетний рік становить 190 000,00 грн.
2.5. Проєкти, реалізація яких відбуватиметься за рахунок коштів громадського бюджету, повинні бути спрямовані на поліпшення комфорту проживання мешканців та естетичного вигляду громади, сприяти соціально-економічному, культурному і просторовому розвитку, впровадженню сучасних інноваційних проєктів у всіх сферах життєдіяльності громади (не пов’язані з поточною роботою у відповідних галузях та сферах діяльності і поточним утриманням бюджетних установ).
2.6. Подаючи проєкт на реалізацію у рамках громадського бюджету Маразліївськоі сільської територіальної громади, його автор засвідчує свою згоду на вільне використання виконавчим комітетом Маразліївської ради цього проєкту, ідеї, у тому числі поза межами реалізації громадського бюджету.
2.7. Голосування за проекти можуть здійснювати дієздатні жителі Маразліївської сільської територіальної громади, яким на момент подання проєкту чи голосування виповнилось 14 років.
2.8. Термін реалізації проектних пропозицій не повинен перевищувати одного бюджетного року.
3. Порядок утворення та функції Робочої групи
3.1. Для організації, підготовки та виконання організаційних заходів та завдань щодо реалізації громадського бюджету Маразліївської сільської територіальної громади розпорядженням сільського голови створюється відповідна Робоча група.
3.2. До складу Робочої групи входять представники виконавчих органів сільської ради у кількості 3 осіб.
3.3. Основною діяльністю робочої групи є розробка, підготовка необхідних документів та контроль за їх дотриманням в рамках громадського бюджету всіма учасниками процесу.
3.4. Члени Робочої групи не можуть бути авторами проєктів в рамках громадського бюджету.
4. Порядок утворення, права та обов’язки Комісії
4.1. Комісія – постійно діючий орган, що організовує та координує впровадження та реалізацію громадського бюджету в Маразліївській сільській територіальній громаді. До складу Комісії входить 6-7 осіб, які затверджуються з числа посадових осіб ОМС та жителів Маразліївської сільської територіальної громади.
4.2. Права Комісії:
- отримувати інформацію від виконавчих органів ради про хід реалізації проєктів, які фінансуються громадським бюджетом;
- надавати консультації та рекомендації авторам щодо проєктів, поданих для фінансування громадським бюджетом;
- готувати висновки щодо прийняття проєктів до голосування;
- ухвалювати рішення та надавати сільському голові пропозиції щодо переліку проєктів-переможців та відповідальних за їх реалізацію структурних підрозділів для формування відповідного розпорядження;
- заслуховувати авторів проєктів, керівників структурних підрозділів, посадових осіб з питань реалізації проектів громадського бюджету;
- розв’язувати спірні ситуації, що виникають на всіх етапах реалізації громадського бюджету, а також розглядати усі звернення та скарги, що стосуються впровадження громадського бюджетування.
4.3. Обов’язки Комісії:
- дотримуватися вимог цього Положення;
- проводити свої засідання гласно та відкрито;
- координувати процес впровадження та функціонування громадського бюджету;
- надавати висновки та рекомендації до кожного проєкту, поданого для реалізації в рамках громадського бюджету;
- формувати перелік допущених до голосування проєктів;
- розглядати інформацію про стан реалізації проєктів-переможців у рамках громадського бюджету.
4.4. Засідання вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менше половини членів Комісії.
4.5. Комісія працює у формі засідань. Рішення Комісії вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість присутніх на засіданні членів Комісії. У разі рівного розподілу голосів, вирішальним є голос головуючого на засіданні. Сільський голова та депутати сільської ради можуть брати участь у роботі Комісії з правом дорадчого голосу.
4.6. На своєму першому засіданні Комісія обирає зі свого складу голову та секретаря. Головою і секретарем Комісії призначаються особи з числа членів Комісії, які є представниками виконавчих органів Маразліївської сільської ради.
4.7. Протоколи засідань підписуються головою Комісії, секретарем та іншими членами Комісії, висновки щодо прийняття проєктів до голосування підписуються головою Комісії. Всі протоколи, висновки та рекомендації оприлюднюються на офіційному сайті органу місцевого самоврядування ( в розділі Громадський бюджет) не пізніше 3-х робочих дня з дня проведення засідання.
4.9. Члени Комісії не можуть бути авторами проєктів в рамках громадського бюджету.
5. Етапи Громадського бюджету
5.1. Щорічна процедура та порядок реалізації громадського бюджету передбачає наступні етапи:
- затвердження параметрів громадського бюджету на плановий рік (за потреби);
- інформаційно-промоційна кампанія, яка проводитися впродовж усього процесу реалізації громадського бюджету, під час якої, зокрема, проводиться ознайомлення учасників з основними процедурами, етапами, особливостями, інформування про події (заходи) на усіх етапах формування громадського бюджету;
- підготовка та подання проєктів;
- експертиза та відбір проєктів;
- голосування за проєкти та визначення проєктів-переможців;
- реалізація проєктів-переможців;
- моніторинг реалізації проєктів-переможців;
- підготовка та публікація звітності щодо реалізації проєктів-переможців;
- оцінка успішності процесу громадського бюджету.
5.2. Параметри громадського бюджету на плановий рік визначені у Додатку 1 до цього Положення.
5.3. Організаційні питання щодо подання та конкурсного відбору проєктів, а також параметри громадського бюджету на плановий рік за потреби можуть уточнюватися окремими рішеннями сільською ради.
6. Пункт супроводу громадського бюджету
6.1. Пункт супроводу громадського бюджету визначається у Додатку 1 до Положення «Параметри громадського бюджету».
6.2. Пункт супроводу громадського бюджету виконує такі завдання:
- постійний інформаційний та консультативний супровід авторів та жителів з питань впровадження громадського бюджету;
- видачу бланків проєктів;
- прийняття проєктів у паперовому вигляді;
- ознайомлення мешканців громади із списком проєктів, які прийняті до голосування.
6.3. Методичний супровід учасників процесу забезпечується Робочою групою з впровадження громадського бюджету Маразліївської сільської територіальної громади.
7. Інформаційна кампанія
7.1. Інформаційна кампанія проводиться на всіх етапах громадського бюджету відповідними виконавчими органами сільської ради.
7.2. Інформаційна кампанія передбачає:
- ознайомлення мешканців з основними процедурами та принципами громадського бюджету, а також заохочення мешканців до підготовки та подання проєктів;
- інформування про етапи громадського бюджету, основні події у рамках громадського бюджету та їх терміни;
- інформування щодо функціонування пунктів супроводу громадського бюджету, місця його розташування та графіку роботи;
- представлення прийнятих для голосування проєктів та заохочення мешканців громади до участі у голосуванні;
- поширення інформації стосовно можливих способів голосування, розташування пунктів для голосування, функціонування електронних платформ для голосування, перебігу та результатів голосування;
- оприлюднення інформації про проєкти-переможці;
- поширення інформації стосовно ходу та результатів реалізації проєктів;
7.3. Автори проєктів самостійно, за власний рахунок, організовують інформаційні заходи серед мешканців громади з роз’ясненням переваг власного проєкту з метою отримання якомога більшої кількості голосів.
7.4. Логотипом запровадження громадського бюджету є:
8. Порядок підготовки проєктів
8.1. Проєкт розробляється автором за формою згідно з Додатком 2 до цього Положення.
8.2. Назва проєкту повинна бути викладена лаконічно, в межах одного речення. Оригінальні назви не повинні суперечити їх основній меті.
8.3. План заходів з виконання проєкту повинен відображати етапи виконання проєкту, зокрема закупівлю товарів (виконання робіт, надання послуг, у залежності від потреб проєкту).
8.4. Розрахунки, креслення, що розкривають сутність, цілі проєкту та можливість його практичної реалізації, додаються автором до проєкту, про що зазначається у формі проєкту (назва додатку та кількість сторінок).
8.5. При підготовці проєкту автор забезпечує його відповідність таким вимогам:
- проєкт відповідає нормам законодавства;
- заповнено усі обов'язкові поля форми, наведеної у Додатку 2 до цього Положення;
- проєкт відповідає тематиці проєктів, визначеній у Додатку 1 до цього Положення;
- питання реалізації проєкту знаходиться в межах компетенції сільської ради та її виконавчих органів;
- реалізація проєкту планується на землях, які належать до комунальної власності Маразліївської сільської ради, на території будівель (приміщень) загального користування та об’єктів соціально-культурної сфери комунальної форми власності;
- проєкт не суперечить затвердженій містобудівній документації;
- реалізація проєкту не порушує прав інших осіб;
- реалізація проєкту не порушує прав інтелектуальної власності;
- тривалість реалізації проєкту –наступний бюджетний рік;
- вартість проєкту не перевищує максимальну вартість, яка визначена у Додатку 1 до цього Положення для одного проєкту;
- розрахований автором бюджет проєкту включає усі витрати, пов’язані з: розробкою проєктної документації; закупівлею сировини, матеріалів, комплектуючих; оплатою підрядникам за виконання робіт, надання послуг (в т.ч. логістичних: доставка, зберігання) та інше;
- проєкт не може передбачати ремонт та реконструкцію приватного майна, окрім територій або об’єктів, що перебувають у власності об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), житлово-будівельних кооперативів (ЖБК), органів самоорганізації населення (ОСН), за умови вільного доступу до цих територій;
- об’єкт, який створений в ході реалізації проєкту, має бути загальнодоступним для всіх жителів громади та не мати комерційного характеру.
9. Порядок подання проєктів
9.1. Проєкт подається автором у паперовому вигляді та на електронних носіях (у пункті супроводу громадського бюджету).
9.2. Проєкт подається разом з підписами на підтримку проєкту від не менше 10-ти дієздатних фізичних осіб – жителів територіальної громади (за винятком ініціатора), за формою, наведеною у Додатку 3 до цього Положення.
9.3. Подання проєкту у паперовому вигляді здійснюється згідно з Додатком 2 до цього Положення.
9.4. Проєкти, подані до пункту супроводу громадського бюджету у паперовому вигляді, передаються до Робочої групи у робочі дні та не пізніше дня, наступного за днем, коли був поданий проєкт.
9.5. Робоча група забезпечує внесення у електронну систему обліку/реєстр проєктів, поданих у паперовому вигляді протягом трьох робочих днів з дня отримання таких проєктів.
9.6. До електронної системи обліку/реєстру поданих проєктів проєкти вносяться в порядку їх календарного надходження. Облік передбачає внесення даних, що відповідають основним параметрам поданих проєктів, та можуть бути використані для інформування жителів громади про перебіг етапу подання проєктів.
9.7. Автор проєкту у будь-який момент може зняти свій проєкт з розгляду, але не пізніше ніж за 5 календарних днів до початку голосування.
9.8. Автор проєкту може подати на конкурс не більше 1 проєкту.
10. Оцінка, аналіз та відбір проєктів
10.1Робоча група здійснює попередню оцінку поданого проєкту з метою його перевірки на предмет:
- відповідності найменування та ідеї проєкту його змісту, нормам законодавства, цього Положення та суспільної моралі;
- повноти заповнення всіх обов’язкових полів проєкту за формою та у обсязі, що відповідають Додатку 2 до цього Положення;
- відповідності кількості підписів на підтримку проєкту встановленим вимогам;
- відсутності нецензурної лексики;
- відсутності наклепів, образ;
- відсутності закликів до насильницької зміни чи повалення конституційного ладу, захоплення державної влади тощо;
- відсутності ознак комерційного проєкту.
10.2. У випадку, якщо форма проєкту є неповною або містить помилки/невідповідності, представник Робочої групи у телефонному режимі або з використанням електронної пошти повідомляє про це автора проєкту. Автор проєкту протягом 3 календарних днів з дня отримання відповідного повідомлення надає необхідну інформацію або вносить корективи до проєкту.
10.3. Проєкти, що пройшли попередню оцінку Робочої групи, вносяться до електронної системи/реєстру (за винятком сторінок, які містять персональні дані авторів проєкту і на розповсюдження яких останні не дали своєї згоди), а їх копії надсилаються кожному члену Комісії.
10.4. Проєкти, автори яких протягом установленого терміну не надали необхідної інформації або не внесли корективи до проєкту на вимогу Робочої групи, не можуть бути допущеними до участі в конкурсі. Зазначені проєкти вважаються такими, що не пройшли попередню оцінку, і у електронній системі є недоступними для загального доступу. Проєкти, що не пройшли попередньої оцінки, і були подані в паперовому вигляді до електронної системи не вносяться.
10.5. У разі позитивної попередньої оцінки та відсутності зауважень, Робоча група передає проєкт на оцінку відповідному головному розпоряднику бюджетних коштів за галузевою ознакою, який в подальшому відповідатиме за реалізацію проєкту (далі – відповідальний підрозділ).
10.6. Відповідальний підрозділ протягом 10 календарних днів з дня отримання копії проєкту, що пройшов попередню оцінку, здійснює його оцінку на предмет відповідності законодавству України та реалістичності і достатності бюджету для його практичної реалізації, після чого формує звіт про аналіз відповідності проєкту законодавству та можливості його реалізації за формою згідно з Додатком 4 до цього Положення.
10.7. Комісія на підставі звітів про аналіз відповідності проєкту законодавству та можливості його реалізації від відповідального підрозділу готує висновок щодо прийняття проєкту до голосування за формою згідно з Додатком 5 до цього Положення.
10.8. Перелік допущених до голосування проєктів, із зазначенням закріпленого за кожним проєктом відповідального підрозділу затверджуються розпорядженням сільського голови.
10.9. При виявленні двох і більше схожих проєктів, Комісія має право рекомендувати авторам їх об’єднати. Об’єднання проєктів здійснюється шляхом створення нового проєкту. При виявленні двох і більше проєктів, що суперечать один одному, Комісія має право зняти з їх розгляду.
10.10. У разі, якщо протягом 5 календарних днів з дня відправлення авторам проєктів пропозицій про об’єднання проєктів, автори проєктів не дійдуть згоди і не опрацюють спільної позиції щодо проєкту або не знімуть одну з пропозицій, проєкти за рішенням Комісії можуть розглядатися у своєму початковому варіанті або бути відстороненими (один чи обидва) від участі в конкурсі.
10.9. Внесення будь-яких змін до проєктів, зокрема, зміна локалізації чи об’єднання з іншими проєктами, можливі лише за згодою авторів відповідних проєктів.
10.10. Комісія може прийняти рішення про відмову у прийнятті проєкту для голосування з наступних причин:
- автор проєкту надав неправдиві відомості про себе;
- проєкт суперечить законодавству України;
- в рамках проєкту передбачається виключно розробка проєктно-кошторисної документації;
- проєкт має незавершений характер (виконання одного із заходів в майбутньому вимагатиме прийняття подальших заходів та/або потребуватиме додаткового виділення коштів з бюджету Маразліївської територіальної громади);
- реалізація проєкту планується на землях або об’єктах приватної форми власності ;
- у рамках проєкту передбачені витрати на утримання та обслуговування у сумі, що перевищує вартість реалізації проєкту;
- проєкт не відповідає нормам цього Положення.
10.11. Проєкти, щодо яких Комісією здійснено обґрунтований висновок щодо недопущення їх до голосування, участь у голосуванні брати не можуть.
10.12. Усі проєкти, що отримали позитивну оцінку Комісії, публікуються у відповідному розділі веб-сайту Маразліївської сільської ради (у розділі Громадський бюджет) у електронній системі не пізніше ніж за 5 календарних днів до початку голосування.
10.13. Перелік усіх проєктів, що розглядалися Комісією, разом із звітами про аналіз відповідності проєкту законодавству та можливості його реалізації, а також висновками щодо прийняття проєкту до голосування надаються сільському голові для ознайомлення.
10.14. Скановані заповнені звіти про аналіз відповідності проєкту законодавству та можливості його реалізації, а також висновки щодо прийняття проєкту до голосування розміщаються на офіційному веб-сайті сільської ради (у розділі Громадський бюджет).
11. Голосування за проєкти
11.1. Голосування за проєкти для реалізації за рахунок коштів громадського бюджету здійснюється шляхом заповнення бюлетеня для голосування особою зареєстрованою на території громади, що досягла 14 років у паперовому вигляді з підтвердженням особи, що голосує.
11.2. Голосування розпочинається не раніше ніж через 5 робочих днів після оприлюднення допущених для участі у голосуванні проєктів на веб-сайті та триває 9 календарних днів з дня початку голосування. Період голосування має відповідати Параметрам громадського бюджету.
11.3. Кожен житель територіальної громади може віддати один голос за проект.
11.4. У ході голосування ведеться журнал реєстрації, в якому зазначаються: дата голосування, номер виданого бланку для голосування (бланк для голосування єдиний для всіх, та затверджений у Додатку до цього Положення), прізвище, ім’я та по-батькові громадянина, серія, номер паспорта та його підпис.
11.5. Результати голосування оприлюднюються на офіційному веб-сайті сільської ради у розділі «Громадський бюджет» впродовж 8 робочих днів після останньої дати голосування.
12. Визначення проєктів-переможців
12.1. Встановлення результатів голосування відбувається на відкритому засіданні Комісії, яке передбачає підрахунок голосів поданих у бюлетенях, відданих за кожний окремо виставлений на голосування проєкт.
12.3. Комісія на своєму засіданні відповідно до результатів голосування формує та затверджує рейтинг проєктів, а також визначає перелік проєктів, рекомендованих до фінансування за кошти громадського бюджету.
12.4. У разі, якщо проєкти набирають однакову кількість голосів, то пріоритетними вважаються ті, які були подані раніше та зареєстровані відповідним чином.
12.5. Рекомендованими до реалізації вважатимуться ті проєктні пропозиції, які набрали найбільшу кількість голосів, до вичерпання обсягу коштів, виділених на реалізацію громадського бюджету Маразліївської сільської територіальної громади на відповідний рік.
12.6. За результатами голосування, базуючись на списках проєктів-переможців, Комісія протягом 5 робочих днів після закінчення голосування ухвалює рішення та надає сільському голові пропозиції щодо переліку проєктів-переможців та відповідальних за їх реалізацію підрозділів для формування відповідного розпорядження.
12.7. На підставі вказаного розпорядження здійснюється публікація списку проєктів-переможців на офіційному веб-сайті сільської ради ( у розділі Громадський бюджет).
12.8. Скарги на порушення процедури голосування можуть бути подані до Комісії не пізніше 3 календарних днів з дня завершення голосування. Скарга має бути розглянута на відкритому засіданні Комісії у термін, що не перевищує 5-ти днів
12.9. У разі нестачі коштів на реалізацію чергового проєкту з рейтингу проєктів-переможців, до уваги береться наступний з проєктів-переможців, орієнтовна вартість реалізації якого не призведе до перевищення суми коштів громадського бюджету на відповідний рік. Проєктами-переможцями вважатимуться ті проектні пропозиції, які набрали найбільшу кількість голосів, до вичерпання обсягу коштів, виділених на реалізацію громадського бюджету на відповідний рік.
12.10. Проєкти-переможці, затверджені розпорядженням сільського голови, підлягають включенню до прогнозу/проєкту місцевого бюджету на наступний бюджетний рік та фінансуванню за рахунок коштів місцевого бюджету у наступному році.
13. Реалізація, звітування та оцінка реалізації проєктів-переможців
13.1. Проєкти, які перемогли за підсумками голосування в поточному році, у разі потреби можуть бути включені до бюджетних запитів відповідальних структурних підрозділів.
13.2. Після затвердження бюджету Маразліївської сільської територіальної громади, відповідальні виконавчі органи ради забезпечують реалізацію проєктів громадського бюджету відповідно до норм цього Положення та чинного законодавства, зокрема розробляють календарний план реалізації проєктів, вживають заходів для проведення публічних закупівель товарів, робіт та послуг, укладення договорів тощо.
13.3. Реалізація проєктів здійснюється виконавчими органами сільської ради у співпраці/під наглядом авторів проєктів-переможців.
13.4. Процес реалізації проєктів громадського бюджету підлягає постійному моніторингу. Авторам проєктів забезпечується безперешкодний доступ до об’єкта, на якому відбувається реалізація проєктів громадського бюджету.
13.5. Інформація про хід реалізації проєктів-переможців розміщується на офіційному веб сайті сільської ради в розділі «Громадський бюджет».
13.6. Відповідальні підрозділи, що реалізують проєкти-переможці, готують звіти згідно Додатку 6 про використання коштів.
2) звіт про реалізацію кожного окремого проєкту громадського бюджету – не пізніше місячного терміну після завершення реалізації відповідного проєкту. Звіт включає в себе:
- загальний опис результатів проєкту;
- інформацію про те, що не вдалося реалізувати, або що було реалізовано іншим чином;
- опис робіт, які було проведено, їх послідовність;
- фактичний термін реалізації;
- фактичний бюджет;
- фото-звіт результату.
13.7. Звіти щодо стану реалізації кожного проєкту оприлюднюються на офіційному веб сайті сільської ради. (у розділі Громадський бюджет).
13.8. Реалізовані проєкти повинні містити маркування з інформацією про те, що зазначений об’єкт реалізований в рамках громадського бюджету.
14. Етика громадського бюджету
14.1. Усі учасники процесу громадського бюджетування повинні дотримуватися загальноприйнятих норм та правил етичної поведінки, зокрема:
14.1.1. не надавати жителям територіальної громади, які беруть участь у процедурі голосування за проєкти, неправомірної вигоди за вчинення або невчинення будь-яких дій, пов`язаних з безпосередньою реалізацією ними права голосу, у т.ч. не надавати або не обіцяти жителям територіальної громади грошові кошти, подарунки (які розігруються вибірковим методом) або інше майно, переваги, пільги, послуги матеріального або нематеріального характеру за вчинення або невчинення будь-яких дій щодо проєктів громадського бюджету;
14.1.2. не допускати примусових методів впливу на волевиявлення голосуючих осіб за проєкти конкурсу;
14.1.3. не вимагати в учасників голосування інформацію у будь-якому вигляді про те, за який проєкт (проєкти) вони віддали свої голоси;
14.1.4. не допускати публічної дискредитації учасників громадського бюджету з метою негативного впливу на репутацію цих учасників та/чи проєктів;
14.1.5. не допускати реального конфлікту інтересів. Терміни «неправомірна вигода», «реальний конфлікт інтересів» вживаються у Положенні у значенні, наведеному у Законі України «Про запобігання корупції».
14.2. Під час процедури голосування заборонено використовувати «адміністративний ресурс» навчальних закладів для організації масового голосування студентів і учнів навчальних закладів, а також трудових колективів підприємств, установ та організації. Крім того, під час процедури голосування, заборонено застосовувати примусові заходи впливу щодо волевиявлення жителів за той чи інший проєкт.
14.3. Комісія є органом, що забезпечує здійснення контролю за дотриманням учасниками конкурсу етичних правил та норм щодо запобігання конфлікту інтересів, а також, прийняття рішення щодо застосування до порушників заходів впливу. Скарга щодо можливого порушення етичних правил та відповідні докази (фото- та відео-матеріали тощо) надсилаються в електронній формі на електронну пошту:_maraz.sil.rada@ukr.net_.
14.4. Комісія приймає рішення з врахуванням результатів розгляду скарги та має право застосувати один чи декілька заходів впливу:
14.4.1.винести попередження учасникам конкурсу та/чи надати рекомендацію вжити належних заходів щодо усунення порушень та утримання від них в подальшому;
14.4.2. відрахувати голоси, по яких виявленні порушення;
14.4.3. виключити проєкт з конкурсу на будь-якому з етапів;
14.4.4. включити до списку недоброчесних учасника конкурсу, зокрема, автора та/чи об`єкт, на якому передбачено реалізовувати проєкт, а також осіб, що здійснюють управління чи є керівниками такого об`єкта. Такий список оприлюднюється на офіційному сайті конкурсу.
14.5. Особи та об’єкти, які включені до списку недоброчесних позбавляються права участі в конкурсі наступного року.
15. Форс-мажорні обставини
У випадку виникнення визначених чинним законодавством форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), що перешкоджають, чи можуть перешкоджати реалізації проєктів-переможців у рік впровадження проєктів, видатки на реалізацію проєктів-переможців можуть бути перенесені на наступний календарний рік окремим рішенням сільської ради
до Положення про громадський бюджет
Маразліївської територіальної громади
Параметри громадського бюджету
Маразліївської територіальної громади
- Загальний обсяг громадського бюджету Маразліївської територіальної громади на бюджетний рік становить 190 000,00 грн.
- Максимальна вартість одного проєкту: 190 000,00 грн.
- Мінімальна кількість підписів, які необхідно набрати проєкту для включення до переліку проєктів, з яких визначаються проєкти-переможці: 10 осіб (крім автора проєкту).
- Мінімально можливий вік автора: 18 років.
- Календарний план реалізації етапів громадського бюджету:
- подання проєктів: з 26.05.2025 по 13.06.2025 поточного (конкурсного) року; за адресою:
- с. Маразліївка, вул. Миру 152.
-
- аналіз поданих проєктів та допущення їх на голосування: з 16.06.2025 р. по 27.06.2025 р. поточного (конкурсного) року;
- голосування за проєкти: з 07.07.2025 по 15.07.2025 поточного (конкурсного) року; за адресами:
с. Маразліївка, вул. Миру 152 (сесійна зала),
с. Монаші, вул. Миру 93 (адмін. Будівля)
с. Великомар’янівка вул.. Шкільна 113 (ДНЗ)
с. Долинівка, вул. Миру 5 (ДНЗ)
с. Широке, вул. Миру 10 (адмінбудівля)
Графік проведення голосування буде оприлюднено після аналізу поданих проектів на офіційному сайті у розділі Громадський бюджет.
-
- визначення проєктів-переможців: з 16.07.2025 по 18.07.2025 поточного (конкурсного) року;
- реалізація проєктів-переможців: наступний бюджетний рік.
- Пунктом супроводу громадського бюджету визначено адміністративну будівлю Маразліївської сільської ради, що знаходиться за адресою:_с. Маразліївка, вул. Миру 152 в сесійній залі.
- Проєкт повинен бути спрямований на вирішення певної проблематики у одній із сфер, що наведені нижче.
7.1. комунальне господарство – облаштування та озеленення територій. Облаштування дитячих майданчиків. Вуличне освітлення. Поводження з відходами. Поліпшення якості питної води;
7.2. спорт – реставрація та створення спортивних об’єктів;
7.3. транспортна інфраструктура – приведення автобусних зупинок громадського транспорту до належного технічного та естетичного вигляду, придбання та встановлення електронного табло прогнозування часу прибуття громадського транспорту на автобусних зупинках тощо.
Додаток 2
до Положення про громадський бюджет
Маразліївської сільської ТГ
ГРОМАДСЬКИЙ ПРОЕКТ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ У 2026 РОЦІ
Інформація про проект
- Назва проекту* (не більше 10 слів)
|
- Категорія проекту*
|
|
- Локалізація проекту (адреса)*
|
- Короткий опис проекту* (не більше 50 слів)
|
- Проблема (передумови, обґрунтування необхідності реалізації проекту)*
|
- Мета проекту*
|
- Пропоноване рішення, що до розв’язування проблеми і його обґрунтування*
|
- Цільова аудиторія проекту (основні групи мешканців, які зможуть користуватись результатами реалізації завдання)
|
- План заходів з реалізації проекту (роботи, послуги)
|
- Ключові показники оцінки результату проекту: економічні (наприклад, збільшення надходжень до бюджету, економія ресурсів тощо), соціальні (наприклад, рівень охоплення дітей фізкультурою та спортом тощо), екологічні (наприклад, зменшення забруднення навколишнього середовища тощо), інші показники, які можна використати для оцінки результатів практичної реалізації проекту
|
- Орієнтовна загальна вартість проекту*
|
- Очікуваний термін реалізації проекту*
|
* зірочкою позначені обов'язкові до заповнення поля.
ДЕТАЛІЗАЦІЯ БЮДЖЕТУ**
№ п/п |
Найменування товарів (робіт, послуг) |
Кількість, од. |
Ціна за одиницю, грн. |
Вартість, грн. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Всього |
|
Додаток 3
до Положення про громадський бюджет
Маразліївської сільської ТГ
СПИСОК ОСІБ, ЯКІ ПІДТРИМАЛИ ПРОЕКТ
Ставлячи підпис у зазначеному списку, висловлюю свою згоду на:
1) обробку моїх персональних даних з метою впровадження громадського бюджету у Маразліївській громаді у 2026 році згідно із Законом України від 01.06.2010 № 2297-VI "Про захист персональних даних"; мені відомо, що подання персональних даних є добровільне, і що мені належить право контролю процесу використання даних, які мене стосуються, право доступу до змісту моїх даних та внесення в них змін/коректив;
2) можливі модифікації, об'єднання з іншими проєктам, а також: зняття зазначеної пропозиції (проєкту) її авторами.
Я підтримую громадський проект
|
Для реалізації у 2026 році
Автор проекту
|
№ п/п |
ПІБ |
Серія та номер паспорту |
Адреса проживання |
Підпис |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
Додаток 4
до Положення про громадський бюджет Маразліївської сільської ТГ
ЗВІТ ПРО АНАЛІЗ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОЕКТУ
________________________________
назва проекту
законодавству та можливості його реалізації
Відповідальний: _________________________________________________________
( виконавчий орган Маразліївської сільської ради, відповідальний за реалізацію проекту)
Зміст заходу: ________________________________________________
1. Включено до реєстру поданих проектів за № ______________
2. Запропонований проект входить до повноважень Маразліївської сільської ради (необхідну відповідь підкреслити):
а) так
б) ні (зазначити чіткі причини)
3. Запропонований проект відповідає чинному законодавству та нормативно правовим актам, у т.ч. рішенням виконавчого комітету та Маразліївської сільської ради.
а) так
б) ні (зазначити чіткі причини)
4. Реалізація запропонованого проекту відбуватиметься протягом одного бюджетного року і спрямована на кінцевий результат (необхідну відповідь підкреслити):
а) так
б) ні (зазначити чіткі причини)
5. Висновок стосовно технічних можливостей реалізації запропонованого проекту (необхідну відповідь підкреслити):
а) позитивний
б) негативний (зазначити чіткі причини)
6. Проект не передбачає виключно розробку проектно-кошторисної документації (необхідну відповідь підкреслити):
а) так
б) ні
7. Проект має завершений характер (виконання заходів в майбутньому не вимагатиме прийняття подальших заходів та не потребуватиме додаткового виділення коштів з місцевого бюджету с. Маразліївка):
а) так
б) ні (обґрунтувати)
Потребує подальшого утримання та визначення балансоутримувача
8. Проект не суперечить діючим програмам розвитку села та не дублює завдання, які передбачені цими програмами і плануються для реалізації на відповідний бюджетний рік (необхідну відповідь підкреслити):
а) так
б) ні (обґрунтування в якій частині суперечить вимогам)
9. У рамках проекту не передбачено витрати на утримання та обслуговування у сумі, що перевищує вартість реалізації проекту (необхідну відповідь підкреслити):
а) так
б) ні
10. Територія/земельна ділянка/об’єкт, на якій (якому) відбуватиметься реалізація запропонованого проекту (необхідну відповідь підкреслити):
а) є такою/таким, на якій (якому) можливо здійснювати реалізацію відповідного проекту за рахунок коштів місцевого бюджету Маразліївській ТГ
б) не належить до переліку територій/земельних ділянок/об’єктів, на яких можливо здійснювати реалізацію відповідного проекту за рахунок коштів місцевого бюджету Маразліївській ТГ (обґрунтування)
в) не стосується проекту.
11. Витрати за кошторисом проекту (необхідну відповідь підкреслити):
а) приймається без додаткових зауважень
б) з зауваженнями (необхідно внести або уточнити їх, використовуючи для обґрунтування дані, наведені в таблиці нижче)
Найменування |
Запропоноване автором проекту |
Пропозиція виконавчого органу |
||||
Необхідна кількість |
Ціна за одиницю, грн. |
Вартість, грн. |
Необхідна кількість |
Ціна за одиницю, грн. |
Вартість, грн. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12. Висновки і погодження/узгодження з виконавчими органами Маразліївської сільської ради, до компетенції яких входить проект, стосовно можливості реалізації проекту, ситуації та умов, в яких реалізація проекту може суперечити/перешкоджати реалізації інших проектів або сільських інвестицій, які стосуються цієї земельної ділянки/території або об’єкту/будівлі; отримання інших додаткових погоджень (у разі необхідності) у державних органів виконавчої влади (необхідну відповідь підкреслити):
а) позитивно
б) нейтрально (зазначити можливі ускладнення під час реалізації проекту)
в) негативно (зазначити чіткі причини відмови)
13. Висновок щодо відповідності проекту законодавству та можливості його реалізації (а також опис передумов, які можуть зашкодити реалізації завдання та інші зауваження, що є важливими для реалізації запропонованого завдання):
а) позитивний
б) негативний
Обґрунтування/зауваження:
___________ ________________ __________________________
Дата Підпис ПІБ керівника комісії.
Додаток 5 |
ВИСНОВОК ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ ПРОЕКТУ
________________________________________________________________
Назва проекту
до голосування для реалізації у 2026 році
Робоча група:……………………………………………..................................................................……… Зміст заходу: перевірка повноти та правильності заповнення бланку-заяви 1. Включено до реєстру поданих проектів за N _____________ 2. Висновок відповідального підрозділу: а) позитивний б) негативний 3. Висновок щодо прийняття проекту до голосування: а) позитивний б) негативний Обґрунтування/зауваження: …………………………………………………………….…...………………………………………………
|
||
___________ |
________________ |
___________________ |
Додаток 6 |
Узагальнений звіт про стан реалізації проектів за рахунок коштів громадського бюджету Маразліївської сільської ТГ
__________________________
(відповідний звітний період)
N |
Реєстр. номер |
Назва проекту, місце розташування |
Етап реалізації, заходи з виконання |
Обсяг фінансування, тис. грн |
Виконані роботи |
Отриманий результат |
||||
План |
Факт |
Залишок станом на початок звітного періоду |
Найменування робіт |
Вартість, тис. грн |
||||||
|
План |
Факт |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ПІДТВЕРДЖЕННЯ ПРО ПРИЙОМ ПРОЕКТУ
Заповнюється
Номер у реєстрі проектів: