Про внесення змін та доповнень до рішення сільської ради від 23.12.2021 року № 700-VІІІ «Про створення відділу «Центр надання адміністративних послуг» Маразліївської сільської ради»
МАРАЗЛІЇВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
БІЛГОРОД -ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ХLV сесія VІІІ скликання
Р І Ш Е Н Н Я (ПРОЕКТ)
26 лютого 2025 року с. Маразліївка №
Про внесення змін та доповнень до рішення сільської ради від 23.12.2021 року № 700-VІІІ
«Про створення відділу «Центр надання адміністративних послуг» Маразліївської сільської ради»
Керуючись п. 6 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на виконання вимог ст. 12 Закону України «Про адміністративні послуги» з урахуванням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2013 року №118 «Про затвердження Примірного положення про центр надання адміністративних послуг», постанови Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року №588 «Про затвердження Примірного регламенту Центру надання адміністративних послуг» та з метою створення доступних та зручних умов для реалізації та захисту прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб щодо отримання адміністративних послуг, сільська рада
ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни та доповнення до рішення сільської ради від 23.12.2021 року №700-VІІІ «Про створення відділу «Центр надання адміністративних послуг» Маразліївської сільської ради», а саме:
1.1. У пункт 2 затвердити Положення про відділ «Центр надання адміністративних послуг» Маразліївської сільської ради (додаток №1) в новій редакції.
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань прав людини, законності, депутатської діяльності, етики, регламенту та регуляторної діяльності ради (голова комісії Пестов О. В.).
Сільський голова Віктор ТОПОР
Рішенням Маразліївської сільської ради
від 26.02.2025 №
______________________________
Маразліївський сільський голова
Віктор ТОПОР
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ « Центр надання адміністративних послуг Маразліївської сільської ради»
1.1. Відділ « Центр надання адміністративних послуг Маразліївської сільської ради» ( далі – відділ ЦНАП) є структурним підрозділом, що утворений для здійснення матеріально-технічного та організаційного забезпечення діяльності Центру надання адміністративних послуг (далі- Центр), і на який покладаються керівництво та відповідальність за організацію діяльності такого Центру.
1.2 Відділ утворюється Маразліївською сільською радою ( далі-сільська рада) та є підзвітним і підконтрольним їй, у своїй діяльності підпорядкується виконавчому комітету, сільському голові.
1.3. Відділ створений для реалізації принципів державної політики з питань надання адміністративних та дозвільних послуг громадянам на території Маразліївської сільської ради.
1.4. Рішення щодо утворення, ліквідації або реорганізації відділу ЦНАП приймається сільською радою відповідно до норм чинного законодавства.
1.5. У своїй діяльності відділ ЦНАП керується Конституцією України та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України з питань надання адміністративних послуг, цим Положенням, іншими нормативно-правовими актами, рішеннями сесій сільської ради, її виконавчого комітету та розпорядженнями сільського голови. Угодами про співпрацю з районною державною адміністрацією та органами державної влади для поліпшення якості надання адміністративних послуг мешканцям громади.
1.6. Структура та чисельність відділу затверджується сільською радою за наданням сільського голови.
1.7. Перелік адміністративних послуг, які надаються через ЦНАП, визначаються та затверджуються рішенням сесії сільської ради і включає адміністративні послуги, суб’єктами надання яких є виконавчі органи сільської ради, та адміністративні послуги, суб’єктами надання яких є органи виконавчої влади (територіальні органи/підрозділи центральних органів виконавчої влади).
До адміністративних послуг також прирівнюються надання сільською радою, її посадовими особами витягів та виписок із реєстрів, довідок, копій, дублікатів документів та інші передбачені законом дії, у результаті яких суб’єкту звернення, а також суб’єкту, що перебуває в його власності, володінні чи користуванні, надається або підтверджується певний юридичний статус та / або факт.
1.8. Відділ має та використовує в роботі власний бланк та печатку ( індивідуальні штампи адміністраторів), а також використовує бланки певних видів документів сільської ради, зразки яких затверджує сільський голова.
2.1. Організація надання адміністративних послуг у найкоротший строк та за мінімальної кількості відвідувань суб’єктами звернень.
2.2. Спрощення процедури отримання адміністративних послуг та поліпшення якості їх надання:
- здійснення матеріально-технічного та організаційного забезпечення діяльності Центру;
- керівництво діяльністю Центром;
- надання адміністративних послуг з державної реєстрації актів речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, взяття на облік безхазяйного нерухомого майна відповідно до закону;
- забезпечення ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
- формування та ведення реєстру територіальної громади, реалізація повноважень з питань реєстрації місця проживання/перебування фізичної особи, декларування місця проживання фізичної особи, зняття з реєстрації місця проживання фізичних осіб, надання відповідних довідок щодо проживання особи на території громади;
- виконання делегованих повноважень з питань проведення державної реєстрації актів цивільного стану – народження, шлюбу та смерті фізичної особи; надання комплексної електронної публічної послуги « єМалятко» згідно вимог чинного законодавства;
- організація надання адміністративних послуг суб’єктам звернень через адміністраторів шляхом їх взаємодії з суб’єктами надання адміністративних послуг і отриманням суб’єктами господарювання документів дозвільного характеру;
- надання інших адміністративних послуг, перелік яких визначається рішенням Маразліївської сільської ради.
2.3. Забезпечення інформування суб’єктів звернень про вимоги та порядок надання адміністративних послуг, що надаються через адміністратора.
2.4. Забезпечення документообігу, взаємодії між адміністраторами Центру надання адміністративних послуг та суб’єктами надання адміністративних послуг.
2.5. Контроль за дотриманням суб’єктами надання адміністративних послуг за направленнями строків розгляду послуг.
2.6. Внесення даних до єдиної інформаційної комп’ютерної бази даних про адміністративні послуги, що надаються відповідно до Закону України « Про адміністративні послуги» суб’єктами надання адміністративних послуг.
2.7. Інформування сільського голови про порушення вимог законодавства з питань надання адміністративних послуг.
2.8. Підготовка пропозицій щодо вдосконалення процедури надання адміністративних послуг, документів дозвільного характеру, тощо.
2.9. Забезпечення ведення розділу на офіційному веб-сайті сільської ради « Центр надання адміністративних послуг» (ЦНАП), що містить інформацію, необхідну для отримання адміністративних послуг.
2.10. Здійснення контролю за додержанням посадовими особами сільської ради, уповноваженими надавати адміністративні послуги, терміни розгляду та передачі у Центр надання адміністративних послуг результатів адміністративної послуги.
2.11. Для зручності суб’єктів звернень у Центрі відповідно до узгоджених рішень ( з визначенням графіку та інших умов) здійснюють прийом представники райдержадміністрації та органів державної влади, Пенсійного фонду України, а також відповідно до рішення ради – працівники інших виконавчих органів ради ( у разі необхідності).
III. ПРАВА ВІДДІЛУ ЦНАП
3.1. Відділ ЦНАП під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з центральними та місцевими органами виконавчої влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями.
3.2. Безоплатно отримує від суб’єктів надання адміністративних та дозвільних послуг, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери їх управління, документи та інформацію, пов’язані з наданням таких послуг, в установленому законом порядку.
3.3. Отримує відомості з баз даних центральних органів виконавчої влади для належного надання адміністративних чи дозвільних послуг.
3.4. Взаємодіє із суб’єктами надання адміністративних послуг, інших ОТГ в рамках чинних Меморандумів та угод про співпрацю.
4.1. Штатний розпис та структура відділу ЦНАП затверджується у встановленому порядку рішенням сільської ради.
4.2. Очолює – начальник відділу ЦНАП виконкому сільської ради, на якого покладаються обов’язки щодо здійснення функцій з керівництва відділу ЦНАП та відповідальності та організацію його діяльності.
4.3. Відділ ЦНАП сільської ради складається: начальника відділу, адміністраторів, державних реєстраторів, спеціалістів.
4.4. Начальник відділу, адміністратори, державні реєстратори та інші працівники відділу ЦНАП призначаються на посаду та звільняються з посади сільським головою відповідно до вимог чинного законодавства.
V. ПОВНОВАЖЕННЯ КЕРІВНИКА ВІДДІЛУ
Начальник є керівником відділу ЦНАП та діє в рамках чинного законодавства та завдань, покладених на відділ ЦНАП:
5.1. Здійснює керівництво Центром надання адміністративних послуг, несе персональну відповідальність за організацію його діяльності.
5.2. Організовує діяльність Центру надання адміністративних послуг, в тому числі, щодо взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг, а також вживає заходи до підвищення ефективності його роботи.
5.3. Координує діяльність адміністраторів, державних реєстраторів та інших працівників Центру надання адміністративних послуг, контролює якість та своєчасність виконання ними своїх обов’язків.
5.4. Організовує інформаційне забезпечення роботи Центру надання адміністративних послу, роботи із засобами масової інформації.
5.5. Вносить пропозиції сільському голові щодо вжиття заходів у частині забезпечення належної роботи Центру надання адміністративних послуг.
5.6. Сприяє створенню належних умов праці, вносить пропозиції сільському голові щодо матеріально-технічного забезпечення Центру надання адміністративних послуг.
5.7. Розглядає скарги на діяльність чи бездіяльність адміністраторів, державних реєстраторів та інших працівників відділу ЦНАП.
5.8. У разі необхідності, виконує обов’язки адміністратора.
5.9. Начальник відділу ЦНАП сільської ради взаємодіє та співпрацює із керівниками органів влади відповідно до Угоди про співпрацю.
5.10. Виконує інші повноваження у відповідності до законодавчих актів України, цього Положення та розпоряджень сільського голови.
VI. ЗАГАЛЬНО-ОРГАНІЗАЦІЙНІ ПИТАННЯ
6.1. Суб’єкт звернення для отримання адміністративної послуги у відділі ЦНАП звертається до адміністратора, державного реєстратора. Представники суб’єкта надання адміністративних послуг документи від суб’єктів звернень не приймають.
6.2. Основні завдання адміністратора:
6.2.1. Надання суб’єктам звернень вичерпної інформації та консультацій щодо вимог і порядку надання адміністративних послуг та документів дозвільного характеру.
6.2.2. Прийняття від суб’єктів звернень документів, необхідних для надання адміністративних послуг, здійснення їх реєстрації та подання документів ( їх копій) відповідним суб’єктам надання адміністративних послуг не пізніше наступного робочого дня після їх отримання, з обов’язковим дотриманням вимог Закону України «Про Захист персональних даних»: отримання від суб’єктів звернень згоди на обробку персональних даних.
6.2.3. Видача або забезпечення надсилання через засоби поштового зв’язку суб’єктам звернень результатів надання адміністративних послуг, у тому числі рішення про відмову в задоволенні заяви суб’єкта звернення, повідомлення про можливість отримання адміністративних послуг. Оформлених суб’єктами надання адміністративних послуг.
6.2.4. Організаційне забезпечення надання адміністративних послуг суб’єктами їх надання.
6.2.5. Здійснення контролю за додержанням суб’єктами надання адміністративних послуг строку розгляду справ та прийняття рішень.
6.2.6. Надання адміністративних послуг у випадках, передбачених законом.
6.3. Адміністратор має право:
6.3.1. Безоплатно одержувати від суб’єктів адміністративних послуг, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери їх управління , документи та інформацію, пов’язану з наданням таких послуг у встановленому законом порядку.
6.3.2. Погоджувати документи ( рішення0 в інших державних органах, органах влади та органах місцевого самоврядування, отримувати їх висновки з метою надання адміністративної послуги, документа дозвільного характеру без залучення суб’єкта звернення з дотриманням вимог Закону України «Про захист персональних даних».
6.3.3. Інформувати начальника відділу та суб’єктів надання адміністративних послуг про порушення строку розгляду заяв про надання адміністративної послуги, вимагати вжиття заходів до усунення виявлених порушень.
6.3.4. Посвідчувати власним підписом та печаткою (штампом) копії (фотокопії) документів і виписок з них, витягів з реєстрів та баз даних, які необхідні для надання адміністративної послуги.
6.3.5. Порушувати перед начальником Центру надання адміністративних послуг клопотання щодо вжиття заходів з метою забезпечення його ефективної роботи.
6.4. Адміністратор має номерну печатку (штамп) із зазначенням найменування відділу ЦНАП;
- адміністратор, як уповноважена посадова особа, яка провела державну реєстрацію актів цивільного стану, засвідчує підписом актовий запис цивільного стану і скріплює підпис гербовою печаткою Маразліївської сільської ради, згідно права, яке закріплено в її посадовій інструкції;
- адміністратор, як уповноважена особа, яка провела реєстрацію актів цивільного стану, засвідчує підписом свідоцтва про народження, шлюб та смерть і скріплює підпис гербовою печаткою Маразліївської сільської ради, згідно права, яке закріплено в її посадовій інструкції.
6.5. Державний реєстратор має печатку, зразок та опис якої встановлюється Міністерством юстиції України. Державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень. Втручання в діяльність державного реєстратора, крім випадків, передбачених законодавством України, забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із законом.
6.6. Повноваження державного реєстратора , передбачені Законом України « Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців», з прийому документів для надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та видачі оформлених результатів їх надання можуть виконувати адміністратори відділу ЦНАП, відповідно до ч.1 ст.12 Закону України « Про адміністративні послуги».
6.7. Повноваження державного реєстратора, передбачені Законом України « Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», з видачі та прийому документів можуть виконувати адміністратори відділу ЦНАП, відповідно до ч. 1 ст.12 Закону України « Про адміністративні послуги».
6.8. На державного реєстратора може покладатися функція адміністратора ЦНАП.
6.9. За рішенням сільської ради у відділі ЦНАП, також може здійснюватися:
- прийняття звітів, декларацій, скарг;
- надання консультацій;
- прийняття та видача документів, не пов’язаних з наданням адміністративних послуг;
- видача довідок.
6.10. Час прийому суб’єктів звернень у відділі ЦНАП становить не менше п’яти днів на тиждень та вісім годин на день з обідньою перервою з 13.00 до 13.45 і є нагальним (єдиним) для всіх адміністративних та дозвільних послуг, що надаються через відділ ЦНАП, але не менше ніж 40 годин на тиждень.
6.11. ЦНАП повинен бути облаштований у місцях прийому суб’єктів звернень інформаційними стендами, інформаційними терміналами та /або іншими засобами доведення інформації до суб’єктів звернення із зразками відповідних документів та інформацією в обсязі, достатньому для отримання адміністративної послуги без сторонньої допомоги.
6.12. У приміщенні, де розташований ЦНАП, можуть надаватися супутні послуги (виготовлення копій документів, фотографування, сканування документів).
6.13. Забороняється відносити до супутніх послуг надання консультацій та інформації, пов’язаних з наданням адміністративних послуг, продаж бланків заяв та інших документів, необхідних для звернення щодо надання адміністративних послуг, а також надання допомоги в їх заповненні, формуванні пакета документів.
6.14. У приміщенні відділу ЦНАП може здійснюватися прийом громадян представниками інших структурних підрозділів Маразліївської сільської ради, територіальними підрозділами органів виконавчої влади, комунальними установами та підприємствами.
6.15. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення діяльності відділу ЦНАП здійснюється за рахунок державного та місцевого бюджетів.
Центр надання адміністративних послуг звільняється від плати за підключення ( у тому числі обслуговування та використання) до реєстрів, інших інформаційних баз, що використовуються для надання адміністративних послуг, а також від плати за обов’язкове навчання роботі з такими реєстрами.
6.16. Сільська рада створює належні умови для роботи працівників відділу: забезпечує приміщенням, укомплектовує офісними меблями, засобами зв’язку (модемом або виділеною лінією), комп’ютерною, офісною технікою, необхідними канцтоварами та інформаційними стендами.
Маразліївський сільський голова Віктор ТОПОР