Фото без опису

Аналіз регуляторного впливу

проєкту рішення Маразліївської сільської ради «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Маразліївської сільської територіальної громади»

 

Аналіз регуляторного впливу проєкту рішення сільської ради підготовлено на виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з урахуванням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами (Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року №1151).

Проєкт рішення Маразліївської сільської ради «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Маразліївської сільської територіальної громади» розроблений відповідно до Податкового кодексу України з метою поповнення бюджету територіальної громади (надалі ТГ) для виконання заходів стратегії розвитку Маразліївської сільської територіальної громади на 2016 – 2025 роки та Програми економічного і соціального розвитку населених пунктів Маразліївської сільської територіальної громади.

Регуляторний орган: Маразліївська сільська рада.

Розробник: Фінансове управління Маразліївської сільської ради.

Контакти: тел.0732059418

 

1. Проблема, яку передбачається вирішити.  

Відповідно статті 10 та пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України законодавчо закріплено право органів місцевого самоврядування приймати рішення про встановлення місцевих податків і зборів в межах своїх повноважень та в порядку, визначеному цим кодексом.

Згідно пункту 12.3.3 статті 12 Податкового кодексу України копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків та зборів або про внесення змін до них надсилається в електронному вигляді у десятиденний строк з дня прийняття до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін до них.

Проблема має вплив на суб’єкти господарювання, громаду, місцеву владу. Реформування країни не можливе без ефективного розвитку територіальних громад, який потребує відповідного фінансового забезпечення, безпосередньо залежного від способу наповнення місцевих бюджетів. Проблема, яку пропонується вирішити шляхом прийняття відповідного регуляторного акта, дуже важлива для всіх членів територіальної громади.

Проєктом передбачається створення умов для надходження до бюджету коштів від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, плати за землю, транспортного податку, туристичного збору, орендної плати та єдиного податку.

Отже, з метою правового регулювання господарських і адміністративних відносин між органами місцевого самоврядування та суб’єктами господарювання, недопущення суперечливих ситуацій, безумовного виконання Податкового кодексу України, виконання програм соціально-економічного розвитку громади, вказана проблема потребує розв’язання шляхом прийняття Маразліївською сільською радою рішення «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Маразліївської сільської територіальної громади».

Встановлення обґрунтованих ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, ставок земельного податку, ставок туристичного збору, орендної плати, ставок єдиного податку для суб’єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності та віднесені до першої та другої групи платників єдиного податку, дозволить суттєво зміцнити ресурсну базу місцевого бюджету.

Станом на 01.01.2024 року на території Маразліївської сільської ТГ обліковано 28 платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, які є власниками житлової та нежитлової нерухомості, з них: 19- фізичних осіб , 9 - юридичних осіб. Надходження від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у 2023 році склали – 193,5 тис. грн, в тому числі фізичними особами – 100,1 тис. грн, 93,4 тис. грн - юридичними особами.

            Земельний податок за 2023 рік сплатили 1043 платника податку на загальну суму 7 854,6 тис.грн. , в тому числі земельного податку 4 349,1 тис. грн. (З них юридичних осіб в сумі: 3241,7 тис.грн, фізичних осіб 1107,4 тис.грн); орендної плати – 3505,5 тис.грн.(з них юридичних осіб в сумі3299,2 тис.грн, фізичних осіб – 206,3 тис.грн).

Туристичний збір за 2023 рік сплатила не надходив.

            Також на обліку стоїть 106 платників єдиного податку з них:

  • Перша група- фізичні особи 4 платники; 

  • Друга група – фізичні особи 28 платників;

  • Третя група фізичні особи-підприємці 43 платники;

  • Четверта група  сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків- 31 платник.

             Єдиного податку за 2023 рік сплачено до бюджету громади –   9 933,8 тис. грн, з них: 0 тис. грн надійшло від юридичних осіб, 643,3 тис. грн – фізичних та 9 290,5тис. грн надійшло від сплати єдиного податку сільськогосподарськими товаровиробниками, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аналіз втрат до місцевого бюджету

тис. грн

№ з/п

Назва показника

У разі прийняття рішення про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків

У разі не прийняття рішення про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків

Відхилення, тис. грн

Ставка, %

Очікуваний обсяг надходжень, тис. грн

Ставка, %

(мінімальна)

Очікуваний обсяг надходжень, тис. грн

1

2

3

4

5

6

7

1

Податок на нерухоме майно

 

0,1-1

 

660,4

 

0,1-1

 

231,1

 

429,3

2

Плата за землю

(ставка земельного податку) та орендна плата

0,01-5,0

9 200,0

0,01-5,0

7452,6

1747,4

3

Туристичний збір

0,3

0

0,3

0

0,000

4

Єдиний податок

10

20

13,7

950,0

10

20

13,7

950,0

0,000

0,000

 

Разом/втрати  до бюджету

Х

10824,1

Х

8 647,4

2 176,7

 

Примітка: враховуючи те, що транспортний податок встановлюється Податковим кодексом та не підлягає регулюванню органами місцевого самоврядування він буде справлятись виходячи з норм Кодексу у фіксованому розмірі - 25 000 грн. за один об’єкт оподаткуванняОбсяг надходжень до місцевого бюджету не зміниться, тому втрати до бюджету по даному податку не розраховувались.

Разом з тим, у разі не прийняття рішення про встановлення транспортного податку селищна рада порушить норми Податкового кодексу України в частині обов’язкового встановлення цього податку.

 

Кожен податок є важливою складовою доходів бюджету, оскільки забезпечує внесок у його наповнення. Згідно з бюджетним законодавством податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, земельний податок, орендна плата, транспортний податок, туристичний збір та єдиний податок є джерелами надходжень загального фонду бюджету, за рахунок якого утримуються бюджетні установи, що забезпечують надання послуг населенню громади в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, фізичної культури та спорту.

 

 

 

Основні групи, на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

Так

-

Органи місцевого самоврядування

Так

-

Субєкти господарювання, у тому числі субєкти малого підприємництва

Так

 

Так

-

 

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:

Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не можливе, оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного регулювання та відповідно до Податкового кодексу України є компетенцією сільської ради.

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою діючих регуляторних актів:

Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою діючих регуляторних актів з огляду на вимоги Податкового кодексу України, а саме, у разі, якщо сільська рада у термін до 15 липня не прийняла та до 25 липня не оприлюднила рішення про встановлення місцевих податків і зборів на наступний рік, такі податки справляються, виходячи з норми Податкового кодексу України, із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів.

Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою діючих регуляторних актів, оскільки:

- Наказом Міністерства економіки України від 16.05.2023 року №3573 відповідно до частини 5 статті 259 Господарського кодексу України затверджено національний класифікатор НК 018:2023 «Класифікатор будівель і споруд» та одночасно скасовано національний класифікатор ДК 018–2000 «Державний класифікатор будівель та споруд», затверджений наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 17.08.2000 року №507, який використовується в діючому рішенні «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Маразліївської сільської територіальної громади». Набуває чинності зазначений наказ Мінекономіки з 01.01.2024 року.

- Постановою Кабінету Міністрів України від 28.07.2021 року №821 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України» введений в дію Класифікатор видів цільового призначення земельних ділянок, у зв’язку з чим припинена чинність Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 року №548, яка використовується в діючому рішенні «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Маразліївської сільської територіальної громади».

Отже, з метою правового регулювання господарських і адміністративних відносин між органом місцевого самоврядування та суб’єктами господарювання, недопущення суперечливих ситуацій, безумовного виконання вимог Податкового кодексу України, забезпечення виконання стратегії розвитку Маразліївської сільської територіальної громади на 2016 – 2025 роки, вказана проблема потребує розв’язання шляхом прийняття рішення «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Маразліївської сільської територіальної громади».

 

2. Цілі державного регулювання.

Проєкт регуляторного акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної у попередньому розділі АРВ, в цілому. Основними цілями його регулювання є:

- врегулювання місцевих податків та зборів на території Маразліївської сільської ТГ відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Податкового кодексу України;

- приведення ставок місцевих податків у відповідність до національного класифікатора НК 018:2023 «Класифікатор будівель і споруд» та Класифікатора видів цільового призначення земельних ділянок;

- встановлення доцільних та обґрунтованих розмірів ставок місцевих податків, зокрема по податку на майно (податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, плати за землю, орендної плати, транспортного податку), туристичному збору, по єдиному податку (фізичним особам 1, 2 груп), відповідно до вимог Податкового кодексу України, які б враховували особливості території, інтереси громадян і суб’єктів господарювання та дозволили б збільшити наповнення дохідної частини місцевого бюджету для виконання стратегії розвитку Маразліївської сільської територіальної громади на 2016 – 2025 роки;

- забезпечення прозорості та відкритості надходження та використання коштів бюджету;

- встановлення пільг, щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та земельного податку;

- забезпечення максимальної прозорості та відкритості органів місцевого самоврядування та вдосконалення відносин між сільською радою та суб’єктами господарювання, пов’язаними з оподаткуванням місцевими податками.

Відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового Кодексу України, у разі, якщо сільська, селищна, міська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов’язковими згідно з нормами цього Кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків, тому рішення має бути вчасно прийняте, опубліковане та подане до ГУ ДПС у Одеській області.

 

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлення цілей.

 

1. Визначення альтернативних способів:

Вид альтернативи

Опис альтернативи

1

2

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін.

Рішення сесії Маразліївської сільської ради від 07.07.2023 року №1032-VІІІ  «Про продовження терміну дії рішення ради про встановлення місцевих податків та зборів на території Маразліївської сільської територіальної громади», в якому використані старі та недіючі національний класифікатор ДК 018–2000 «Державний класифікатор будівель та споруд» та Класифікація видів цільового призначення земель.

 

Альтернатива неприйнятна. Наслідком є недоотримання надходжень до бюджету коштів на прогнозному рівні 400,0 тис. грн по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, 1747,4 тис. грн по земельному податку та орендній платі, що обмежить фінансування першочергових видатків, які мають тенденцію до збільшення. Це повязано із зростанням заробітної плати працівників бюджетної сфери, підвищенням тарифів на енергоносії, ростом індексу споживчих цін. Негативний вплив буде завдано територіальній громаді, оскільки відсутність надходжень до бюджету ставить під загрозу фінансування соціально важливих місцевих програм, бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоровя, соціального захисту, культури, фізичної культури та спорту, житлово-комунального господарства.

Альтернатива 2

Встановлення ставок податків згідно проєкту рішення.

Встановлення диференційованого розміру ставок податку залежно від типів об’єктів нерухомості та місця їх розташування як запропоновано в проєкті рішення.

Встановлення диференційованого розміру ставок земельного податку відповідно до класифікації видів цільового призначення земель.

Встановлення ставок єдиного податку для платників І групи – 10% та ІІ групи –     20%.

Застосування альтернативи є найбільш прийнятним. Забезпечує досягнення цілей державного регулювання повною мірою. Ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних і юридичних осіб, установлюються з повним дотриманням вимог Кодексу диференційовано залежно від місця розташування та типів таких об’єктів нерухомості (додатково отримання до місцевого бюджету складає близько 400,0тис грн.). Встановлення диференційованого розміру ставок земельного податку відповідно до класифікації видів цільового призначення земель.

Альтернатива 3

Встановлення максимальних ставок.

Встановлення максимальної ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, 1,5% розміру мінімальної заробітної плати, установленої законом на 01 січня звітного (податкового) року, за 1 кв.м. бази оподаткування.

 

Альтернатива неприйнятна так як установлення максимальної ставки податку для обєктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебуває у власності фізичних та/або юридичних осіб, значно збільшить податкове навантаження на платників податку. Вартість 1 кв.м. об’єкта оподаткування становитиме 125,55 грн (розмір мінімальної заробітної плати на 01.01.2024 року – 7100,00 грн., на 01.01.2025 року – 8370,00 грн). 

Дана альтернатива призведе до загострення соціальної напруги серед мешканців громади, що є неприйнятним.

 

 

 

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування:

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Відсутні.

Відсутні.

Альтернатива 2

Встановлення ставок податків згідно проєкту рішення

 

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проєкту рішення.

Дозволяє наповнювати місцевий бюджет (33 000,0 тис. грн).

Відсутні.

Альтернатива 3

Встановлення максимальних ставок

Забезпечить максимальне надходження до бюджету ТГ, що дасть змогу реалізувати більше проєктів, в тому числі соціальних.

Відсутні.

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян:

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Відсутні затрати часу, необхідні для вивчення положень про місцеві податки та збори.

Сплата податків за діючими ставками.

Альтернатива 2

Встановлення ставок податків згідно проєкту рішення

Будуть виконані заходи передбачені Програмою економічного і соціального розвитку населених пунктів Маразліївської сільської територіальної громади.

Затрати часу, необхідні для вивчення положень про місцеві податки та збори та обговорення проєкту рішення. Сплата податків за запропонованими ставками.

Альтернатива 3

Встановлення максимальних ставок

Буде надано більше послуг в соціальній сфері, будуть надані більш якісні послуги щодо благоустрою громади.

Платники не будуть мати змоги вчасно сплатити податки, що призведе до нарахування пені та застосування штрафних санкцій.

 

 

 

 

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

1

2

3

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Субєкти господарювання у 2025 році будуть сплачувати податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, плату за землю, орендну плату, туристичний збір та єдиний податок на 1747,4 тис. грн менше.

Відсутні. 

Альтернатива 2

Встановлення ставок податків згідно проєкту рішення

 

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проєкту рішення.

Дозволяє наповнювати місцевий бюджет власними надходженнями.

 

Субєкти господарювання будуть сплачувати податки згідно рішення сільської ради за запропонованими ставками, які становитимуть  33 000,0 тис. грн.

Затрати часу, необхідні для ознайомлення з рішенням про місцеві податки і збори.

Альтернатива 3

Встановлення максимальних ставок

Відсутні.

Субєкти господарювання будуть сплачувати максимальні ставки, що призведе до соціальної напруги та, можливо, до зменшення їх кількості.

 

4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей.

Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

4- цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3- цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2- цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1-цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

 

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

1

2

3

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

1

Не вирішує проблеми. Наслідком є недоотримання надходжень до бюджету коштів на прогнозному рівні 400,0 тис. грн по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та 1747,4 тис. грн, по земельному податку та орендній платі.

Альтернатива 2

Встановлення ставок податків згідно проєкту рішення

 

3

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей, зокрема буде досягнуто баланс інтересів громади та платників податків.

Альтернатива 3

Встановлення максимальних ставок

2

Несуттєве податкове навантаження на субєктів господарювання знівелює вигоди від збільшення дохідної частини бюджету, а саме може призвести до занепаду малого бізнесу.

 

Рейтинг результативності досягнення цілей.

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

1

2

3

4

Альтернатива 2

Встановлення ставок податків згідно проєкту рішення

 

 

 

Вирішує проблему. 

Сплата податків за обгрунтованими ставками.

Надходження наповнення в повному обсязі місцевого бюджету, спрямування коштів на соціально-економічний розвиток громади. Встановлення пільг  для  окремих категорій населення.

Громадяни та субєкти господарювання будуть сплачувати податки за ставками згідно рішення сільської ради.

Сумарні витрати становитимуть 2 176,7 тис. грн.

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта 

забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.

Наповнення місцевого бюджету, збереження стабільного фінансового стану субєктів господарювання та забезпечення збереження робочих місць.

Альтернатива 3 Встановлення максимальних ставок

Додаткові надходження до бюджету.

Витрати пов’язані з публікацією об’яви щодо громадського обговорення проєкту та надання пропозицій. Надмірне податкове навантаження

спричинить занепад малого бізнесу.

Не вирішує проблем по сплаті податків. 

Підвищення соціальної напруги

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Відсутні.

Відсутні.

Останнє місце у рейтингу, так як не вирішує проблем по сплаті податків. Зменшення надходжень до бюджету.

Підвищення соціальної напруги.

 

 

Переваги обраної альтернативи

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 2

Встановлення ставок податків згідно проєкту рішення

 

Альтернатива є  доцільною. Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.

Податкове навантаження для платників  місцевих податків і зборів не буде надмірним. Прийняття даного рішення дасть можливість досягнути балансу інтересів  органу місцевого самоврядування та платників місцевих податків і зборів.

Зміни до Податкового кодексу України, Бюджетного кодексу України та інших законодавчих актів.

Альтернатива 3

Встановлення максимальних ставок

Дана альтернатива є неприйнятною. Цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті частково. Надмірне податкове навантаження на субєктів господарювання знівелює вигоди від збільшення дохідної частини бюджету, а саме може призвести до занепаду малого бізнесу.

Нові зміни у законодавстві.

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Дана альтернатива є не прийнятною. Недостатнє наповнення бюджету ТГ. Неповна реалізація стратегії розвитку Маразліївської сільської територіальної громади на 2016 – 2025 роки.

Нові зміни у законодавстві.

Таким чином для реалізації обрано Альтернативу 2 – встановлення економічно обгрунтованих розмірів ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, земельного податку, орендної плати ,туристичного збору та єдиного податку, що є посильним для платників, що забезпечить фінансову спроможність Маразліївської сільської територіальної громади.

 

5. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми.

Основним механізмом, який забезпечить розв’язання визначеної проблеми, є встановлення місцевих податків і зборів. По кожному виду місцевого податку визначаються платники податку, об’єкти оподаткування, база оподаткування, ставка податку, строк сплати податку, порядок сплати, податкові пільги та порядок їх застосування.

При здійсненні регуляторної діяльності розглядаються обгрунтовані пропозиції та зауваження до проєкту рішення, надані суб’єктами господарювання, представниками територіальної громади у встановленому законом порядку.

Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акта: 

1. Розробка та оприлюднення проєкту рішення «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Маразліївської сільської територіальної громади» та АРВ до нього з метою отримання зауважень та пропозицій.

2. Проведення консультацій з суб’єктами господарювання.

3. Підготовка експертного висновку відповідальної комісії, щодо відповідності проєкту рішення вимогам Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

4. Отримання висновку від Державної регуляторної служби України та встановлення ставок місцевих податків та зборів.

5. Оприлюднення рішення.

6. Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.

Таким чином, упровадження регуляторного акта забезпечить дотримання норм чинного податкового законодавства як органами державної податкової служби, органами місцевого самоврядування, так і суб’єктами господарювання в тому числі нерезидентами, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, та громадянами, які сплачують податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у порядку та на умовах, визначених Податковим Кодексом та цим регуляторним актом.

Встановлення запропонованих ставок податків є основним механізмом, який забезпечить розвязання визначеної проблеми.

За результатами проведених розрахунків очікуваних  витрат та вигод СПД, прогнозується, що прийняття зазначеного проєкту рішення дозволить забезпечити  баланс інтересів суб’єктів господарювання, громадян та органу місцевого самоврядування. А його застосування буде ефективним для вирішення проблеми, зазначеній в розділі І цього АРВ.

 

6. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги.

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків та зборів, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

 

7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта.

Передбачається не обмежувати строк дії запропонованого регуляторного акта. В разі необхідності за підсумками відстежень та внесення змін до чинного законодавства України в частині справляння місцевих податків та зборів, відповідні зміни будуть внесені до даного регуляторного акта.

У разі якщо до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування місцевих податків сільська рада не прийняла рішення про встановлення місцевих податків, такі податки справляються із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків. Враховуючи  норми Бюджетного та Податкового кодексів України, якщо в рішенні органу місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати не визначено термін його дії, таке рішення є чинним до прийняття нового рішення.

8. Визначення показників результативності дії регуляторного акта.

Виходячи з цілей державного регулювання, визначених у другому розділі АРВ, для відстеження результативності регуляторного акта слід визначити не менше ніж три кількісних показника, які безпосередньо характеризують результативність дії регуляторного акта та які підлягають контролю (відстеження результативності).

Для відстеження результативності дії регуляторного акта основними є такі показники:

- сума надходжень до місцевого бюджету від сплати місцевих податків (податок на майно, плата за землю, орендна плата, туристичний збір, єдиний податок з фізичних осіб – підприємців 1,2 групи) тис. грн;

- кількість суб’єктів господарської діяльності – платників місцевих податків (податок на майно, плата за землю, орендна плата, туристичний збір, єдиний податок з фізичних осіб – підприємців 1,2 групи), на яких поширюватиметься дія акта, осіб;

- розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акту;

- рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта.

Прогнозні показники результативності.

н/п

Назва показника

У разі прийняття рішення «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Маразліївської сільської територіальної громади»

2025 рік

2026 рік

2027 рік

2028 рік

1

Разом надходжень до місцевого бюджету (очікуваний обсяг надходжень, тис.грн), в тому числі:

17860,4

18 130,8

18 571,2

18 836,2

 

- єдиний податок

8000,0

8100,0

8400,0

8560,0

 

-податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки

660,4

730,8

801,2

876,2

 

-плата за землю

9 200,0

9300,0

9370,0

9400,0

 

туристичний збір

0

0

0

0

2

Кількість суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта

5303

3

Час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта, години на 1 суб’єкта .

0,3 години

4

Рівень поінформованості суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта,

Оприлюднення прийнятого рішення:

- на офіційному сайті сільської ради;.

високий

 

9. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта.

Оцінка ефективності регуляторного акта буде здійснена за допомогою проведення базового, повторного та періодичного відстеження результативності регуляторного акта.

Відстеження результативності регуляторного акта буде проводитись  статистичним методом.

Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності:

Статистичні:

- аналітичні показники відділу податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДПС у Одеській області;

- інформація фінансового управління Маразліївської сільської ради.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися до дня набрання чинності цим регуляторним актом.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися в період до одного року, після набрання чинності регуляторним актом.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися раз на кожні 3 роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

У рамках статистичного методу відстеження аналіз офіційної статистичної інформації буде проводитися щодо розміру надходжень до сільського бюджету та кількості осіб, на яких поширюватиметься дія акта.

 

 

Сільський  голова                                                                              Віктор ТОПОР

 

 

Вик. Городецька А.А.